Yatak ve Komidin modelleme

Bu dersimizde bir yatak ve bir komodin modellemeyi öğreneceğiz.

Bu dersimizde bir yatak ve bir komodin modellemeyi öğreneceğiz. Aşağıda bitmiş hali bulunan yatak ve komidini modellemeye çalışacağız.



Öncelikle top ekranında chamferbox çiziyoruz.



Front ekranında line komutu ile aşağıdaki büyüklüğe yakın bir çizgi çiziyoruz.



Line alt seçeneklerinden spline komutunu kullanarak outline değerini -2 olarak giriyoruz.



Bu şekilde kapalı bir spline elde ettik.



Line alt seçeneklerinden vertexe tıklayıp iki vertek noktayı seçiyoruz. Ve fillet değerini 5 olarak ayarlıyoruz.



Bu işlemden sonra seçili noktaları yuvarlamış olduk.



Şimdi bu çizgiyi 3 byuta taşımak için modify listesinden extrude komutunu kullanıyorum ve değerini 220 olarak belirliyorum. Daha sonra taşma komutlarını kullanarak aşağıdaki gibi bir yerleşim sağlıyorum.


Top ekranında cylindir çiziyorum



Ve kopyalarını alarak aşağıdaki gibi yerleştiriyorum. Left yada front ekranındanda takip ederek yatağın alt tarafında olduğundan emin olmalısınız.



Yastık çizimi için top ekranında aşağıdaki ölçülerde bir box çiziyorum. Segment değerlerini de girmeyi unutmayalım.



Yastığı şişkin göstermek için modify menüsünden ffd(box) komutunu kullanıyorum. Komutu kullanmam için + işaretine tıklayarak control points seçeneğini seçiyorum. Şekli aşağıdaki gibi bir şeçimle seçim yaparak seçiyorum. (tekerleme gibi oldu ?)



Taşıma komutu seçiliyken göz kararı hareket ettriyorum.



Aynı işlemi alt kısmı içinde yapıyorum.



Sonra köşe kısımlarıda aynı seçim yöntemini kullanarak ters yönde taşıma yapıyorum



Şeklin bitmiş hali aşağıdakine benzer bişey olmalı.



Rotate komutun kullarak şekli döndürüyorum veaşağıdaki gibi yatağa hizalıyorum.



Top ekranında yastığın diğer kopyasını alarak taşıma yapıyorum.



Şimdi üsteki yastıklara geldi sıra. Bir adet kopyasını alıyorum.



Kopya yastığın modify kısmında box seçeneğine tıklayarak ölçüsünü değiştiriyorum.



Sonra tekrar kopyalama yaparak diğer eşini oluşturuyorum. Yastıklar üstünde kendinize göre rotate ve ffd komutlarıyla oynayarak farklı görünüşler elde edebilirsiniz.



Left ekranında line komutu ile aşağıdaki yere çizim yapıyorum.



Line alt seçeneklerinden spline komutunu kullanarak outline değerini 1 olarak giriyoruz.



Line alt seçeneklerinden vertexe tıklayıp iki vertek noktayı seçiyoruz. Ve fillet değerini 5 olarak ayarlıyoruz ve bu şekilde köşeleri yuvarlamış oluyoruz.



Extrude komutunu kullanarak değerini 60 olarak belirliyoruz ve aşağıdakine benzer bir yere yerleştiriyoruz. segment sayımızıda değiştirmeyi unutmayın.



Daha yumuşak bir görüntü elde etmek için turbosmooth komutunu kullanıyoruz.



Komidinle devam ediyoruz. Front ekranında bir chamfebox çiziyoruz.



Diğeryatak içinçizdiğimiz cylindirin kopyasını alarak top ekranında işlem yapıyoruz.



Box komutuyla komidinin önüne bir dikdörtgen çiziyoruz.



Top ekranında line komutuyla aşağıdaki şekli çiziyoruz.komidinin tutma yerleri olacak.



Line çizgileri render ekranında gözükmez modiify seçeneğine geliyoruz. Rendering seçeneğinden aşağıdaki gerekli alanları işaretliyoruz.



Top ekranında komidinin bir kopyasını alıyoruz.



Ve plane komutuyla bir zemin çizerek modellemememizi bitiyoruz. Bundan sonraki kısım kaplama olacak zevkinize göre kaplama yapabilirsiniz. Ben örnek olması için aşağıdaki kaplamayı yaptım ve birazda anlatmaya çalıştım. Anlatım çok detaylı değildir.diğer derslerde daha detaylı olarak bulabilirsiniz.



Kaplama olarak bitmap kaplamayı tercih ettim. Bu seçenekle bilgisayarda bulunan doku resimlerini ekleriz. Metarial editorü açıyorum ve ilk slota tıklıyorum. diffuse seçeneğinin yanındaki ufak kutuya tıklayarak metarial/map browser sayfasına ulaşıyorum.



Bitmap seçeneğineçift tıklayarak bir ağaç kaplama resmi seçiyorum.



Oluşan metariali yatak altına komidine ve komidin kulpuna uyguluyorum.



İkinci seçenek için bir metal kaplama seçiyorum ve yatak, komdin ayağına ve komidinin önündeki boxa uyguluyorum.



3. slot için bir kumaş seçiyorum ve yatak ve üsteki iki yastığa uyguluyorum.



Kumaş için tiling değerini 5 yapıyorum.



Kaplamalar bazen istenildiği sonuçu vermez çok büyük yada çok küçük olarak kendini döşeyebilir. bu seçtiğiniz doku resmiyle ilgilidir. kaplamalar üzerinde değişiklik yapmak için UVW Mapping komutunu kullanabiliriz. İki yastığı seçiyorum ve modifydan uvw mapping seçeneğini seçerek resimdeki gibi ayarlıyorum.



Aynı işlemi yatak örtüsü içinde yapıyorum.



4.slot için siyaha yakın bir renk belirliyorum ve alta ki iki yastık ve yatakörtüsü süsü için kullanıyorum.

5. slot için fayans seçiyorum ve zemine uyguluyorum. Fayans kaplaması zemine düzgün yerleşmiyorsa mapscaler komutuyla gerekli yerleşimi yapabilirsiniz.


Zemin fayans olduğu için yansımayapıcaktır ve alttarafta maps tabınıbuluyorum ve reflectionın yanındaki noneye tıklıyorum. Listeden raytrace iseçiyorum.



Tekrar aynı sayfaya dönüyorum



ve yansıma değerini 20 olarak belirliyorum. Bu arada istenirse ağaç ve metal kaplamalarada yansıma verilebilir. Tabi onların değerleri bu kadar yüksek olmamalıdır.



Kaplama işlemi bittikten sonra uygun açıda resminizin renderını almalısınız. Ve bitmiş hali aşağıdaki gibidir.



Not: Işıklandırma kullanmak isteyen arkadaşlar için skylight ışığını seçin herhangi bir ekranda yerleştirin nereye yerleştirdiğiniz çok önemli değil. Modify kısmından cast shadows'u işaretleyin ve multiplier değerini azaltın ya da artırın, uygun ışıklandırma yapmış olursunuz. İlk başlayanlar için daha kolay olacaktır.

Kolay gelsin.

  • Etiketler;
Yorum Yaz

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekiyor!

çok güzel bir çalşma olmş teşekürler bende modelleme yapıyorum dersleriniz çok yararlı:kirp:
Elinize sağlık.
Elinize sağlık.

Yukarı Git