AS3 ile Oyunda Kazanma Olayını Nasıl Yaparım?

Öncelikle herkese Merhaba,

 

ActionScript3 destekle flash oyunumda yardım istiyorum.

Oyunun amacı balık var bitane yön tuşları ile kontrol ediyorum.Yem var bu yemleri her yediğinde skor  tablosununa puan geliyor.Ama sonsuz şekilde devam ediyor.Ek olarak benim isteğim ve yardım  istedğim konu; örnek olarak (10 puan olduğu zaman KAZANDINIZ yazsın) bunu yapamadım lütfen yardım edermisin.

Oyunun kodları böyle;

/*

on (keyPress "<Right>")
{
    _root.balık._x+=10;
    if(_root.balık.hitTest(_root.engel1))
    {
        
        _root.balık._x-=10;
    }
    
    if(_root.balık.hitTest(_root.yem))
    {
        sayac+=1;
        _root.yem._x=Math.round(Math.random()*510+20);
        _root.yem._y=Math.round(Math.random()*360+20);
        toplam=sayac;
    }
}
on(keyPress "<Left>")
{
    _root.balık._x-=10;
    if(_root.balık.hitTest(_root.engel3))
    {
        
        _root.balık._x+=10;
    }
    
    if(_root.balık.hitTest(_root.yem))
    {
        sayac+=1;
        _root.yem._x=Math.round(Math.random()*510+20);
        _root.yem._y=Math.round(Math.random()*360+20);
        toplam=sayac;
    }
    
}
on (keyPress "<Up>")
{
    _root.balık._y-=10;
    if(_root.balık.hitTest(_root.engel2))
    {
        
        _root.balık._y+=10;
    }
    
    if(_root.balık.hitTest(_root.yem))
    {
        sayac+=1;
        _root.yem._x=Math.round(Math.random()*510+20);
        _root.yem._y=Math.round(Math.random()*360+20);
        toplam=sayac;
    }
}
on (keyPress "<Down>")
{
    
    _root.balık._y+=10;
    if(_root.balık.hitTest(_root.engel4))
    {
        
        _root.balık._y-=10;
        
    }
    
    if(_root.balık.hitTest(_root.yem))
    {
        sayac+=1;
        _root.yem._x=Math.round(Math.random()*510+20);
        _root.yem._y=Math.round(Math.random()*360+20);
        toplam=sayac;
    }
    
}

*/

 

10  veya 10 nun katlarında çıkacağını varsayalım. Ekranda yazmasını istediğin yazıda movieclip içerisinde sahnede gizli bir  şekilde olabilir. Şöyle bir kontrol lazım

if(puan%10==0) {

   yazi_mc._visible = true; // yazi ekranda görünür
   setTimeout(fnc, 1000); // 1 saniye sonra ekrandan kaybolmasını istiyorum
}

function fnc() {

   yazi_mc._visible = false;
}

Bu kontrolu surekli puanı artırdıgın yerde yazmalısın.

Cevap Yaz

Cevap yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekiyor!

Yukarı Git