Sanal Eğlence Dünyası ve Oyun Siteleri Nereye Gidiyor ?

Şüphesiz ki geleneksel medyada olduğu gibi sosyal medyanın görevlerinden bir tanesi de kullanıcıları eğlendirmektedir. Eğlence sınıfı sanal dünyalar ve oyun paylaşımı alt sınıflarında incelenecektir.

Eğlence

Şüphesiz ki geleneksel medyada olduğu gibi sosyal medyanın görevlerinden bir tanesi de kullanıcıları eğlendirmektedir. Eğlence sınıfı sanal dünyalar ve oyun paylaşımı alt sınıflarında incelenecektir.

Sanal Dünyalar

Her geçen gün insanlara kendilerine daha da çok benzeyenini ve kendilerini daha da çok eğlendireni sunma yolunda ilerleyen bilgisayar teknolojisi, bu isteğini bir adım ileriye götürmektedir. Ekranlarda yaratmaya çalıştığı şey, artık insanların ta kendisidir.

Kişilerin kendilerine sanal karakterler yaratarak içlerinde gezindikleri sanal dünyalar, gitgide yaygınlaşmaktadır. Çoğu insana göre bu sanal dünyalar ve karakterler, gelip geçici birer yeni heves olmanın ötesinde, gelecekte bugünün e-postası düzeyinde bir yaygınlığa sahip olacak yeni bir iletişim tarzıdır.

Sanal dünya gerçek değildir ama gerçek dünyanın ne olduğunun sorgulanmasına yardım edecek güvenilir bağlamları bize kazandırabilir. İnternet insanını mutlu kılan en önemli özelliklerden biri de katılımcıların kendi seçtikleri insanlarla ve gruplarla sosyalleşme fırsatını elde etmeleridir. Sanal ortamlar, sosyal gerçekliğin koşullarına alternatif yeni sosyalleşme alanları oluşturmaktadır.

Sanal dünyalar en temel tanımıyla bilgisayar tabanlı, kullanıcılarının avatarları yoluyla kullanıp etkileşmelerini hedefleyen simülasyon çevrelerdir. Gerçek dünyayı taklit eden en acık özellikleri yer çekimi, topoğrafik yapı, hareket, gerçek zamanlı eylem ve iletişimin olmasıdır. İletisim yakın zamanlara kadar yazıyla yapılıyorken şimdilerde internet?in sağladığı nimetler sayesinde gerçek zamanlı olarak sesli olarak da yapılabilmektedir. Sanal dünyaların en yaygınları Active Worlds (Aktif Dünyalar), There (Orada), Second Life (İkinci Yasam) gibi oyunlardır. Aynı sekilde EverQuest, Ultima Online, Lineage (Nesil), World of War (Warcraft Dunyası, WOW) gibi oyunlar da yaygın çok oyunculu rol oyunları olarak ayrışmaktadır. Rol oyunundan kasıt, oyun size bir kimlik sunmakta ve o kimliğin gereklerini yerine getirmeniz gerekmektedir.

Sanal dünyalardaysa karakterin ne yapmak istediğini tamamen kullanıcı belirlemektedir.

Oyunda kullanıcılar gerçek hayatta görülmeyen birçok yeri görme ve tanınmayan birçok insanı tanıma fırsatını çok kısa zamanda bulabilmektedir. Kullanıcılar kendilerine ait yeni eşyalar tasarlayıp bunları başkalarıyla değiştirebilmekte hatta satabilmektedir. Bu da kullanıcıyı pasif tüketici konumundan aktif bir katılımcı haline çevirmektedir.

Sanal dünyalar, kullanıcılarına istedikleri gibi bir karakter yaratarak sanal bir ortamda yaşam sürme olanağı sağlamaktadır. Her karakteri gerçek bir insanın kontrol ettiği yeni karakterlerle tanışmak, arkadaşlıklar kurmak, alışveriş yapmak, sanal ilişkiler yasamak bu ortamların başlıca özelliklerindendir.

Secondlife

Second Life, Linden Research firması tarafından 2003 yılında hizmete sokulmuş, internet tabanlı sanal dünyadır. Kullanıcılara açık yazılımı ile kategori olarak oyun standartlarının dışındadır. Gayrimenkul almaktan, üniversite eğitimine kadar her türlü kurgu Second Life ortamında gerçekleştirilmiştir. Kendi içinde kendi ekonomisini yaratan Second life içinde Linden Doları (L$) kullanılmaktadır. Başta Amerika Birlesik Devletleri, İngiltere ve Brezilya olmak üzere dünyanın her yerinden yaklaşık on milyon kullanıcıya ulaşan Second Life, hem sanal oyunlar hem de sanal sosyal ağların bir araya getirilmesi ile kullanıcı sayısını arttırarak diğer dillerde de faaliyet vermeye başlamıştır.

Second Life'ın bir sosyal yaşam platformu olma özelliği taşıdığı pek çok kimse tarafından dile getirilmektedir. Diğer kullanıcılarla çeşitli yöntemlerle etkileşim kurmak mümkündür. Bilgisayara yüklenebilen bir program sayesinde üyeler birbirleriyle hareketli "avatarlar" (Second Life'ta uyelerin oluşturdukları sanal karaktere verilen ad) eşliğinde iletişime geçebilmektedir. [Avatarın kelime anlamı, Hint mitolojisine göre Tanrıların yeryüzüne indiklerinde büründükleri şekil demektir.] Aynen gerçek hayatta olduğu gibi alışveriş yapabilmekte, ev ya da arsa satın alabilmekte, giysi-aksesuar ya da mimari tasarım yapabilmekte, eğitim görebilmekte ve hatta evlenip boşanabilmektedir. Gerçek dünyada olduğu gibi harita ve arazilerin yer aldığı Second Life'ta arazi satın almak, arazi üzerinde kendi evini ve iş yerini tasarlamak mümkündür. 2003 yılında Second Life ilk tasarlandığında sadece 259.000 metrekarelik arazi bulunan bu sanal dünyada şu anda 263.055.000 metrekarelik alan bulunmaktadır. Bu alan her geçen gün yeni katılan kullanıcılar ve yeni inşa edilen yapılarla genişlemeye devam etmektedir.

Diğer Sanal Dünyalar

ActiveWorlds

ActiveWorlds, diğer kullanıcılar tarafından yapılan ve sohbet imkanı sağlayan webin en güçlü sanal dünya deneyimlerinden biridir. Kendi dünyanızı, sanal gerçeklik oyunu veya eğitim yazılımı kurmak için neye gerek var diye düşünüyorsanız, ActiveWorlds neredeyse dakikalar içerisinde başkalarının ziyaret edebileceği büyüleyici 3D dünyalar kurabileceğiniz bir hizmet sunmaktadır. ActiveWorlds, kendi dünyanızı, alışveriş ortamınızı oluşturmanıza, başkalarının oluşturduklarını ziyaret edebilmenize, avatarınızı düzenleyerek yeni arkadaşlar edinmenize imkan sağlamaktadır.

Yoğurtistan

Yoğurtistan, Secondlife kadar başarılı ve yaygın olmasa da sanal dünyalara yerel bir alternatif olarak göze çarpmaktadır. Yoğurtistan, üyelerinin diğer sosyal ağlarda yapabildikleri gibi tüm sosyalleşme faaliyetlerini gerçekleştirebilmenin yanı sıra, dükkan açmaya, alışveriş yapmaya ve para kazanmaya olanak sağlamaktadır. Yeni bir çevrimiçi para birimi (aslında ilgi birimi) olan kayme ile kullanıcılar, sanal veya gerçek ürünler alabilmektedirler. Bu ürünleri ileride Yoğurtistan dünyası dışında, başka sitelerden de alabilecekler ya da ürün ve hizmet satarak kayme kazanabileceklerdir.

Oyun Paylaşımı

Oyun paylaşım ortam ve araçları cevrimici oyun hizmeti sunarak kullanıcılarının birbiriyle rekabet etmelerine, skorlarını paylaşmalarına, oyuncuları ekleyerek oyuncular listesi oluşturmalarına imkan vermektedir. Bir başka kullanıcının oyunda sahip olduğu skoru görebilmek, oyuncuyla iletişim kurabilmek bu tür ağların temel
özelliklerindendir.

Miniclip

Ayda 57.1 milyon tekil kullanıcı ile miniclip.com dünyanın en büyük çevrimici oyun web sitesidir. Herhangi bir ücretli reklama ihtiyaç olmadan ağızdan ağza pazarlama ile büyümüştür. Şirket 2001 yılında bir oyun meraklısı olan Robert Small ve Tihan Presbie tarafından kurulmuştur. Kurulduğu günden bu yana dramatik bir büyüme görmüş ve kârlılığını artırmıştır. Miniclip Türkçe dahil, 15 dilde hizmet vermektedir.

King.com

King.com dünyadaki en büyük beceri oyun portalıdır. 2003 yılından beri misyonu en eğlenceli ve en iyi ücretsiz oyunlar üretmektir. 15 milyondan fazla aylık ziyaretçi turnuvalı oyunlarda becerilerini göstermekte ve kazanan büyük para ödülünün sahibi olmaktadır. Topluluk oyunculara arkadaşlarıyla bağlantı kurma ve turnuvalar düzenleme imkanı da sağlamaktadır.
  • Etiketler;
Yorum Yaz

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekiyor!

Yukarı Git