HD Takım Logosu Yapmak

Photoshop ile hayata geçirebileceğimiz bu tür logo/tema görünüm zenginleştirmelerini; çeşitli oyun editlemelerinde, web tasarımlarınızda yada yapacağınız grafik çalışmalarında kullanıp görselliğe önemli katkılarda bulunabilirsiniz.

Tekrar selamlar Sanalkurs öğrencileri,

Bugünkü dersimizde Photoshop programı ile herhangi bir logoyu nasıl HD görünümüne büründüreceğimizi öğreneceğiz.

Bu derste; .Eps formatını açarken yapabileceğimiz ayarlar, Load/Save Selection komutları gibi teknik konulara da özellikle değinilecektir. Derse pratik başlamak adına kullanabileceğiniz .eps formatlı bir logo edinebilmeniz için aşağıdaki linkten beğendiğiniz bir logoyu yada pc'nizde halihazırda varsa bir logoyu açıp işlemlerimize başlayalım;

Logo İndir

"Open" komutunu verip,



.EPS uzantılı dosyamızı seçelim (ilk olarak Bursaspor logosu kullanacağım, sonraki dersimde de Diyarbakırspor logosunu kullanacağım, futbolla ilgili olanlar nedenini anlamışlardır umarım );)



.EPS formatını açmak için seçtiğimizde böyle bir diyalog kutusu belirecek, aşağıdaki ayarları yapalım. Resolution 300 dpi olsun (İşaret-1) ve Mode "RGB" olsun. Bu tür .Eps uzantılı dosyalar genelde CMYK olarak karşımıza gelir ama biz effectleri verebilmek için bunları baştan RGB formatına çevirmeliyiz. (İşaret-2)



Logomuz verdiğimiz değerlere göre açıldı. Hemen Magic Wand aracını seçelim (İşaret-1) ve logo dışındaki beyaz bir alana tek tıklayıp tüm beyaz alanın seçili hale gelmesini sağlayalım. (İşaret-2).EPS formatlı dosyalar genelde beyaz bir zeminle gelir. Buradaki amacımız bu arkaplandaki beyaz zeminden kurtulmak.
Not: Image boyutumuz bu ders için 800 x 800 pixel olmalıdır. Derste kullanılan program Photoshop CS4 sürümüdür. (Image menüsü altında "Image Size" dan ayarları yapabilirsiniz.)



Magic Wand ile tıklayıp işaret alanı oluşturduktan sonra sırasıyla; Selection Menüsü, Modify ve Feather komutunu verelim, değer olarak 1 girsek yeterli. (bir önceki dersimde [dalgalanan bayrak etkisi] Feather'dan bahsetmiştim.)



Edit menüsü altından "Clear" komutunu verip beyaz alanları temizleyelim.



Select menüsü altından "Deselect" komutunu verelim,



Araç kutusundan "Rectangular Marquee" kare aracını seçip (İşaret-1), çalışma alanımızın yaklaşık yarısına kadar bir kare işareti oluşturalım, (İşaret-2), Select Menüsü'nden (İşaret-3) "Transform Selection" komutu verelim. (İşaret-4)



Transform Selection modunda iken sağ üstte "Warp Mode" düğmesine basıp (İşaret-1) aktif hale getirelim. İşaret-2'de göreceğiniz üzere ızgara şeklinde bir görünüm ortaya çıktı. Şimdi İşaret-3'teki küçük kulakçıklardan tutup aşağı doğru çekerek Selection alanımıza küçük deformasyonlar uyguluyoruz.



Her iki kulakçıktan tutup düz olarak orta ızgara hizasına kadar çekiyoruz. (İşaret-1) Sağ üstteki "Check" ikonlu butona basıp (İşaret-2) transformumuzu onaylıyoruz.



Select Menüsü'nden "Load Selection" komutunu verip,



Gelen "Load Selection" diyalog kutucuğunda önce üstteki "Source" bölümü altındaki "Channel'in 'Layer 1 Transparency' de olduğundan emin olup, (İşaret-1) 'Operation' bölümünden 'Intersect with Selection' kutucuğunu işaretliyoruz. (İşaret-2)



Oluşan işaret alanımızı kaydedersek daha iyi olur ve de profesyonelce çalışmanın ilk kurallarını benimsemiş oluruz. Bunun için yine Select Menüsü altından 'Save Selection' komutunu veriyoruz.



Açılan diyalog kutusundaki 'Name' bölümüne kafanıza göre bir ad verin. Ben 'ALT' adını verdim. (Kaydettiğimiz selectionları geri çağırırken kolayca bulabileceğimiz mantıklı adlar vermek yerinde olur.)



Şimdi bu ortaya çıkan alanı siyah renk ile dolduracağız. Ama öncelikle Layer penceresinden yeni bir layer yaratalım. Adı Layer 2 olacak. (Bir önceki dersimizde [dalgalanan bayrak etkisi] Layer yaratma gibi konuları ayrıntılı görmüştük.)



Üst rengi siyah yapalım,(İşaret-1), Paint Bucket aracını aktif edelim (İşaret-2) ve işaret alanı içine tek tıklayalım. (İşaret-3)



Diğer işaret alanını oluşturmak için sırasıyla; Select Menüsü altından Inverse komutunu verelim,



Ardından yine aynı menü altında 'Load Selection' komutunu vereceğiz.



Bu komutu vermeden önce Layer Penceresi'nde Layer 1'in aktif olduğundan emin olunuz, Transparency alanını kullanacağımız Layer, Layer 1 olacak. Yoksa Channel bölümünde Layer 1'i göremezsiniz. Aşağıdaki fotoğrafı dikkatlice incelemenizi öneririm. İşaret-3'de Layer Penceresi'nde Layer 1 aktif görünüyor, Load Selection diyalog kutusunda Channel alanına bakarsanız orada otomatikman Layer 1 Transparency'nin seçilmiş olduğunu göreceksiniz. (İşaret-1) Vereceğimiz son komut ise yine 'Intersect with Selection' (İşaret-2)



Araç kutusundan yine 'Paint Bucket' aracını seçelim,



Layer Penceresi'nde Layer 3'ü yaratıp, en üste taşıyalım (İşaret-1) ve seçim alanını yine siyah renge boyayalım. (İşaret-2)



Bu seçim alanını da Save Selection komutu ile kaydedelim.



Ben 'UST' adını uygun görüp öyle kaydettim.



Evet, Layer 3 aktif iken Layer Penceresi altındaki Layer Effects ikonuna tıklayalım (bir önceki dersi hatırlayınız), orada 'Gradient Overlay...'i işaretleyelim.



İşaret-1,2,3 ve 4'ün değerlerini dikkatlice inceleyip bu şekilde bir Effect uygulayın.



Layer Penceresi'nden 'Opacity' ayarını %40'a çekin ve enter tuşuna basın.



Deselect komutunu verin,



Şimdi Layer 2'yi aktif hale getirip onun 'Opacity' ayarını da %20'ye çekin.



Layer Penceresi'nde Layer 1'i aktif edelim,



Image menüsü altında sırasıyla; Adjustment, Brightness Contrast komutunu verelim. (Bunu yapmamızdaki amaç Layer 1'e effect uyguladıktan sonra oluşabilecek bazı koyu bölgelerdeki koyuluğu az da olsa altere edebilmek.)



Yaklaşık olarak şu değerleri verebilirsiniz,



Şimdi Layer 1'e sırasıyla şu Layer Effectlerini uygulayın, (Layer Effect ile ilgili sorun yaşıyorsanız bir önceki dersteki Layer Effect bölümlerini dikkatlice inceleyebilirsiniz.) Bevel&Emboss altında 'Inner Bevel';



Drop Shadow;



Outer Glow;



Tüm bu effectleri uyguladıktan sonra gölgelerin dışarı taşıp kesik görüntü yaratmasını önlemek için tüm Layerları seçili hale getirip bir küçültme transformu uygulayacağız. Bunun için öncelikle bu 3 katmanımızın (Layer) seçili hale gelmesi gerek. Önceki dersi hatırlıyoruz değil mi' Yine de hatırlatmış olayım. Layer 1 seçili iken Shift tuşuna basılı tutup Layer 3 üzerine bir kez tıklıyoruz. Şimdi tüm katmanlar seçili duruma geldi.



Edit Menüsü altındaki 'Free Transform' komutunu verelim (Kısayol Ctrl+T)



Köşelerden tutup bastırırken Alt ve Shift tuşlarını basılı tutuyoruz, neden' Çünkü bu tuşlar basılı haldeyken transform yaparsak her yönden eşit transforma sokmuş oluruz.



Evet, gölgelerin tüm Canvas alanına sığmış yani taşmamış olduğuna emin olana kadar transformu sürdürün. Kısa zaman sonra Fireworks başlığı altına yazacağım 'Png-8 Alpha Channel' konulu dersi dilerseniz okuyup, bu yaptığınız çalışmaları web ve oyun editleme ortamlarına kalite kaybı olmadan nasıl aktarabileceğinizi öğrenebilirsiniz.




Bir sonraki derste görüşmek üzere. Tüm okurlara sevgiler ve saygılar...

  • Etiketler;
Yorum Yaz

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekiyor!

Gerçekten güzel bir ders.Tam istediğim konu süper anlatım:gul:
teşekkürler emeğinize sağlık
yorumcu arkadaşlara teşekkürlerimi sunuyorum. buarada 'youtube linki çalışmıyor' soruları için belirteyim "watch" yazısından sonra gelen tek tırnak yerine "?" soru işareti koyarsanız sorun çözülür.
bursasporun logosunu yapmanız cok güzel gerçekten başarılı bir çalışma
[center][b]ALLAH RAZI OLSUN HOCAM KAÇ GÜNDÜR LOGOMU HD YAPMAYA ÇALIŞIYORUM Bİ TÜRLÜ BULAMAMIŞTIM SAYENİZDE YAPTIM ÇOK TEŞEKKÜR EDER, BAŞARILARINIZIN DEVAMINI DİLERİM!!!![/b][/center]
senden de sevgili kardeşim. başarılar diliyorum..

Yukarı Git