Freehand'de Afiş Yapıyoruz

Bu dersimizde Freehand'de afiş yapmayı öğreneceğiz.

Bu dersimizde Freehand'de afiş yapmayı öğreneceğiz.

1.Adım:
İlk olarak Rectangle Tool ile sayfamızın boyutundan biraz küçük bir kare çizelim ve karemizi sayfamızın tam ortasına (CTRL+SHİFT+A'ya basalım, hizalama penceresi açılacaktır. Aling(Hizalama) penceresi ile hizalayalım. Ardından Elips Tool ile sağ üst köşesine büyük bir yuvarlak çizelim.



2.Adım:
Kare ve elipsimiz seçili iken Xtras > Path Operations > Divide'yi ya da ekranımızdaki(kırmızı kutu içersindeki) Divide simgesini seçelim. Gördüğünüz gibi elipsimiz parçalara ayrıldı. Karemizin dışında kalan parçaları siliyoruz. (Elipsimizin parçasını sildiğimizde son hali aşağıdaki gibi olacaktır.)



3.Adım:
Şimdi sayfamıza üç tane elips daha çizelim.



4.Adım:
Daha önceden hazır olan fotoğrafları sayfamıza alalım. İlk önce arkaplana koyacağım fotoğrafımı alıyorum. Fotoğrafımı karenin üstüne getiriyorum ve CTRL+X ile kesip CTRL+SHİFT+V ile karenin içine yerleştiriyorum.



5.Adım:
Şimdi fotoğraftaki arkaplan rengini Eyedropper(damlalık) ile renk paletine alıp karenin rengini bu renk olarak ayarlıyorum. Böylece fotoğrafımla arkaplan rengim birbirine uyum sağladı.



6.Adım:
Şimdi diğer üç tane açtığım elipslerime fotoğraflarımı aynı karede olduğu gibi CTRL+Xi ile kesip CTRL+SHİFT+V ile elipslerimizin içine yerleştiriyorum.



7.Adım:
Elipslerimizin dış çizgilerini Swatches penceresinden / işaretli yerden yok edelim. "None" yapalım.(Tabi bu size kalmış, ister yok edin, isterseniz renklendirebilirsiniz.) İlk başta "Divide" ayırdığımız elipsimizi de renklendirebilirsiniz ki ben renklendirdim. (Bordo olan bölgeyi : )



8.Adım:
Text ile yazılarımızı yazalım.

İşte sonuç:
(Bu arada "Kastamonuya" kelimesindeki 'ya ayrı olacak gözümden kaçmış :)



Faydalı olması ümidiyle...

  • Etiketler;
Yorum Yaz

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekiyor!

• 12 yıl önce
GERÇEKTEN ÇOK GÜZEL AMA ben bu konuda kendimi henüz yeterli görmüyorum ve ileri düzeyde öğrenmek istiyorum
• 12 yıl önce
sağ ol kardeş faydalı oldu teşekürler.....
• 12 yıl önce
çok güzel teşekkür ederim lütfen bize daha güzel şeyler öğretirseniz çok mutlu olurum.
• 12 yıl önce
çok teşekkürler kardes..sagolasın..
• 12 yıl önce
harikasın teşekkür ederim.pratik etkili ve anlaşılır yöntem ve emeğin için...
• 12 yıl önce
Başlangıç seviyesi için gayet güzel sayılabilecek bir çalışma..
• 12 yıl önce
ÇOK teşekkürederim ama ben şu ctrl + x ve ctrl +shift +v karenin için eresim yerleştirmek kısmını yapamadım bunu yapsaydım daha çok işime yarayacaktı.
• 12 yıl önce
hakikaten çok faydası oldu teşekkürler. Saygılarımla...
• 12 yıl önce
YA BEN FREEHANDDE ÇALIŞIRKEN İMPORTLA RESİM ÇAÐARDIÐIM ZAMAN AYRI Bİ ÇALIŞMA SAYFASINA GELİO RESİM NEDEN ACABA ÇALIŞTIÐIM SAYFAYA RESİM ÇAÐARAMIYORUM.
• 12 yıl önce
sizleri yeni tanıdım. çok başarılısınız.
• 12 yıl önce
dikkat edersen sen ''open'' ile sayfaya resim çağırıyorsundur ondan başka sayfada açıyordur. Importla yaptığın zman sayfanda açılacaktır.:kirp:
• 12 yıl önce
güzel.
• 12 yıl önce
hoş bir çalışma
• 12 yıl önce
Saol emeğine sağlık açık ve net
• 12 yıl önce
ben ilk defa Free Hand ta çalışıyorum, ve hiç bişey bilmiyorum, ama corel, Quark programlarında yıllardır çalışıorum ve çok iyiyim, ama free hand ta bilgim yok öğrenmeyi çok istiyorum, ve nasıl başlamam gerek, ilgilenirseniz sevinirm
• 12 yıl önce
çok teşekkürler eline sağlık usta
• 12 yıl önce
ben de bi grafik öğrencisi olarak çalışmanızı basit ama güzel buldum....:D
• 12 yıl önce
yeni öğrenmeye başladım bende birazda vidolarla süsleyebilseniz
• 11 yıl önce
:D merakımdan inceliyorum,teşekkürler
• 11 yıl önce
Gerçekten faydalı ve mükemmel olmuş eline emeğine sağlık!
• 11 yıl önce
saol kardeş ellerine sağlık güzel olmuş.
• 11 yıl önce
gerçekten teşekkürler ama bi arkadaşında dediği gibi ctrl+x ve ctrl+şift+v işi olmadı biraz daha açıklarsan seviniriz
• 11 yıl önce
neden olmadığını söyliyim siz resmi yuvarlak veya karenin altına getimiorsunuzdur ondan. Resmi neyin içine koycaksanız onun altına getirin yada üstüne
• 11 yıl önce
usta elerine sağlık senin sayende bende freehand öğreniyorum corelim photoshop çok ii bi freehand eksikti valla özüyorum olayı :)
• 11 yıl önce
Çok teşekkürler anlaşılabilir ve çabuk yapılabilen bir çalışma.
• 11 yıl önce
En can alıcı noktalardan birisi.Teşekkürler Hakan...
• 11 yıl önce
bu derse başlayabilmöem için freehandi indirmem gerekio ama indiremiorum napıcam ya:(
• 11 yıl önce
bende başlıngıçta sayılırım iki dergi kapağı ve şiir kitaplarına kapak hazırladım bide kartvizit fatura falan ama afiş yapmayı gözüm yemiyodu ama yaptım çok teşekkürler.....
• 11 yıl önce
elinize dilinize sağlık güzel ifade etmişsiniz... sahip olduğunuz bilgileri bizlerle paylaşmanız dileğiyle... teşekkürler kolay gelsin....
• 11 yıl önce
ellerine sağlık.....:D:gul:
• 11 yıl önce
EDİTÖRÜN NOTU: Çok iyisini biliyorsanız siz anlatabilirsiniz, beğenmiyorsanız beğendiğiniz yerden faydalanabilirsiniz. Saçma sapan yorumlar yapmayınız.
• 11 yıl önce
kastamonulumusun .)
• 11 yıl önce
nerden anladın:D
• 11 yıl önce
eline koluna sağlık, teşekkür ederim çok faydalı oldu.
• 11 yıl önce
Teşekkürler emeğinize sağlık
• 11 yıl önce
güzel bir calışma tşkkr bir konuyu acmak istiyorum sanırım resimlerin formatı tif... damlalıkla baskaformatın rengi okunuyormu bilmiyorum. baska yontemi varmı okumanın varsa bilgi rica edecegimm iyi calışmalar
• 11 yıl önce
merhaba bende yenı ogrenıyorum bu programı da ama o resmı nasıl getırdınız actıgınız sayfanın ıcıne anlamadım photoshop kullanmak gıbı deıl
• 11 yıl önce
İki arkadaşın da dediği gibi "kes" "yapıştır" işlemini uygulayamadım...Ya bir püf noktası var ya da beceriksizliğimle burun burunayım... Söylediklerinizi uygulamaya çalıştım fakat olmadı. Bu arada verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler...
• 11 yıl önce
YA BEN FREEHANDA DEGRADE ATAMAIYORUM LÜTFEN YARDIM BEA.... NEOLUR ACİL
• 11 yıl önce
ya arkadaslar..bnm tools'umda eraser yok:agla: neden olabilir kii bu yavv???bilen vaa mıı?
• 11 yıl önce
benniye resmi kareye arka plan yapamadım freedans Mxa da farklımı? ctrl+shift + v yaptım halbuki
• 11 yıl önce
çemberin içine resmi yerleştirmeyi anlamadım.anlatırsanız sevinirim
• 11 yıl önce
demented çok sağol ya iki saattir anlamadım resmi kareye yerleştirmeyi kafayı yiyodum şimdi yapıyorum.sağol :gul::gul::gul::gul:
slm, dairenin üstüne resmi koyuyorum, resim seçiliyken, daire ve resim birlikte seçiliyken, hiçbirşey seçili değilken ctrl+x bastıktan sonra ctrl+shft+V ye basıyorum ama bir sonuç elde edemedim. neden olmayabileceğiyle ilgili bir yorumunuz var mı???? acil cevap bekliyorum.
• 11 yıl önce
(((((((( 09.10.2008 8334 diyor ki: slm, dairenin üstüne resmi koyuyorum, resim seçiliyken, daire ve resim birlikte seçiliyken, hiçbirşey seçili değilken ctrl+x bastıktan sonra ctrl+shft+V ye basıyorum ama bir sonuç elde edemedim. neden olmayabileceğiyle ilgili bir yorumunuz var mı???? acil cevap bekliyorum. )))))))))) s.a kardeşim..ilk önce resmi ctrl+x le kesip resim yok olur sonra da daireyi seçip ctrl+shit+v ye bas...olurinşallah
• 11 yıl önce
(((((((( 09.10.2008 8334 diyor ki: slm, dairenin üstüne resmi koyuyorum, resim seçiliyken, daire ve resim birlikte seçiliyken, hiçbirşey seçili değilken ctrl+x bastıktan sonra ctrl+shft+V ye basıyorum ama bir sonuç elde edemedim. neden olmayabileceğiyle ilgili bir yorumunuz var mı???? acil cevap bekliyorum. )))))))))) s.a kardeşim..ilk önce resmi ctrl+x le kesip resim yok olur sonra da daireyi seçip ctrl+shit+v ye bas...olurinşallah
• 11 yıl önce
:hayret:
• 11 yıl önce
merhaba hakan, evvela eline gözüne sağlık, şimdi senden ve yahut bilen arkadaşlardan bi bilgi istiycem, bi ödev hazırlıyorum ve bu gece halletmem lazım; her işlemimi ayrı bir layera kaydederek ilerliyorum ama imaj eklerken her seferinde seçtiğim layera değilde arkaplana yani ilk layera yapıştırıyor. nerede hata yapıyorum sizce? cevaplarsanız sevinirim. teşekkürler
• 11 yıl önce
Faydalı çalışma olmuş, kısa ve öz.....
• 11 yıl önce
Coreldraw da çizdiğiniz herhangi bir şeklin içine resmi powerclip özelliği ile yapıyorum ama Freehand de bu işlemi yapan özelliğin ismini bilmiyorum.Birisi yardımcı olsun lütfen:agla:
• 11 yıl önce
zaten arkadas yaparken coreldeki powerclip özelliğinin komutlarını vermiş freehand'de iyice okumanı tavsiye ederim..
• 11 yıl önce
burdan bakınca gayet kolay gözüküyor ...ama programla karşılaşınca hiçte öyle olmuyor...bizimle paylaştığın için çok teşekkürler..
• 11 yıl önce
kare ve elipsi aynı anda nasıl seçili hale getireceğiz ben onu yapamadım. yardımcı olursan sevinirim.
• 11 yıl önce
Harika emeğinize sağlık :) Özle kursa gidiyorum ama vakitten dolayı olsa gerek bi çok şeyi öğrenemiyorum. Çok istifadeli oluyor Emeği geçen herkesten Allah razı olsun..
• 11 yıl önce
:gul: eline sağlık arkadaşım
• 11 yıl önce
tesekkurlerrrr
• 11 yıl önce
yeni başladığım için freehandla ilgili birşey bilmiyorum. 2.adımda kare ile elips seçili iken demişsiniz. acaba kare ile elips seçimi nasıl oluyor bana biri söyleyebilir mi?
teşkkürlerrrrrrrrrr.......
• 10 yıl önce
dairenin üstüne resmi koyuyorum, resim seçiliyken, daire ve resim birlikte seçiliyken, hiçbirşey seçili değilken ctrl+x bastıktan sonra ctrl+shft+V ye basıyorum ama bir sonuç elde edemedim. neden olmayabileceğiyle ilgili bir yorumunuz var mı???? acil cevap bekliyorum. )))))))))) :-dusun::hayret:
• 10 yıl önce
elleinize saglık ok guzel olmus yapmaya caliştim ama ustekı ararclar bnm freehande yok yapamadım yardımcı olurmusn banada:s:SS:S:S:S:s:s
• 10 yıl önce
ctrl+x yapıp resmı kestıkten sonra yuvarlağı seç ondan sonra ctrl+shıft+v ye bas resimler içerde olucaktır ilk defa sayende yorum yaptım bilgimi paylaştım saolasın kardeş :):D
• 10 yıl önce
elifdizayn üztteki araçlar window sekmesinde tolbarsın alt sekmelerınde var ordan bulabılırsın bende freehand mx kursuna gıttım ondan bıraz bılgım var sayenızde bılgımı paylastım :)
• 10 yıl önce
Bi sorunum sizn burdaki çalışmalar pc'ye ama ben apple İMAC kullanoyorum ve tuşları aynı deil siz ctrL+x yprkn bnde cmd+x kesmeye yapıyor.Ve çalışmaların bazılarıda bu yüzdn olmuyor.Bide apple İMAC göre ayarlayıp yapabilrmsnz.
• 10 yıl önce
bnm bi sorum yaptığm çalışmaların bazı olmuyor çnkü bnm komutlarım aynı deil acaba bu komutları apple İMAC göre ayarlarmsnz yda ona göre anlatırmısnz.
• 10 yıl önce
bn yptığm yorumları bn göremiyoum
• 10 yıl önce
fusuy26 TESEKKUR EDERIM AMA BEN O ARACLARI DEMEDIM HANI PARCALARA AYIRIYORUZYA KIRMIZI BI KARE İÇİNDE YUVARLAK BİŞE VARYA ONLAR YOK BENDE OLMUYO YAPAMIOM SİNİR OLDUM YHA YINEDE SAOL YARDIMIN İÇİN:dd::gul:
• 9 yıl önce
bende yapamdım bu kücük rsim olayını yeni basladım freehand a... fireworks le halletinm soruınu ama siz genede yadımcı olursanız iyi olur? :S
• 9 yıl önce
Hazır benzeri bi konu acılmısken sorayım; ben calısmamda araba fotografı kullandım. Kücük kücük yazılar yazdım ancak o yazıları fotograftaki arabanın seklini alacak sekilde ayarlayamıyorum yardımcı olabilirseniz acil..
• 9 yıl önce
HOCAM ELLERİNEE SAGLIK :p
• 9 yıl önce
Hocam Arkadasım freehand ıle ılgılı daha ılgı cekıcı konu paylasırsan daha ıyı olur . afiş hazırlama gıbı vb. seyler gıbı
• 9 yıl önce
ben grafk bölümü lise öğrencsym üniversiteden önce kendime zemin hazırlamak istedim o yüzden freehand öğrenmek istedim afiş hazırlamayı uyguladım fakat resme kesiyorum karenin içine koyuyorum ama diğer elipsin arkasından görünüyo nasıl yapıcağımı bilmiyorum yardımcı olur musunuz :(
• 9 yıl önce
mükemmmel
• 8 yıl önce
Anlatım İçin çok teşekkür ederim.Bende Frehand e bu anlatım ile başladım.Bu anlatım çok güzel ve uzun bır calışma cok faydalı oldu.Emeğinize sağlık. Arkadaşlar yuvarlakların içine resim şu şekilde yerleştirilecek ; 1-Resim Ctrl+ X ile kesilecek 2- Yuvarlak çift tıklatılır (Kenarları Mavi çizgi ile cevrilecek) 3- Şimdi Ctrl+Shıft+V ile yapıştırılı. İşte bu kadar :)
• 8 yıl önce
Hocam Çok saolun faydalı oldu ama videolu bir şekilde anlatırsanız daha çok faydası olacagından eminim

Yukarı Git