Dreamweaver'da CSS Oluşturma

CSS oluşturma ve dışarıdan CSS eklemeyi öğrenelim.

Merhaba arkadaşlar,

Bu derste CSS ekleme ve dışarıdan CSS çağırmayı öğreneceğiz.

Dreamweaver'ı açtıktan ve site tanımlamamızı yaptıktan sonra Window > CSS Style'e tıklıyoruz. Bunu Shift+F11 kısayoluyla da yapabiliriz.

Tıkladıktan sonra karşımıza şöyle bir tablo çıkacak.



Sağ taraftaki css menümüzden all sekmesini tıklıyoruz ve sağ alttan ikinci sekmeyi tıklıyoruz.



Şimdi önümüzde selector type kısmında 3 tane seçenek var 1. si kendi stilimiz oluşturmak için

Aşağıdaki örnekte bu kısım daha iyi anlaşılacaktır.





Bu kısımda CSS ile ilgili ayarlamalarımızı yapıyoruz.



Şimdi denemek için bir yazı yazalım ve properties teki style kısmından stilimizi seçelim

Eğer burada yaptığımız stil yoksa, en baştan deneyiniz.



Selector Type kısmındaki ikinci sekmemiz ise örneğin (p) tagının özelliklerini belirlemek için kullanılır.



Ve denememizi yapıyoruz.



Ve selector type kısmındaki son sekmemize tıklıyoruz. Bu sekme linklerimizin normalken, tıklandığında.. gibi özelliklerini belirliyor. Böylece linklerimize stil vermiş oluyoruz.

Böylece dahili CSS hazırladık; şimdi dışardan hazır olarak alınan bir CSS ekleyelim.

Şimdi biraz önce tıklıadığımız simgenin solundaki zincir resmine tıklıyoruz.





Gibi ayarlıyoruz. Ve biraz önceki gibi yazımızı yazıp Properties kısmından stilimizi seçiyoruz.

Bİr dersimizin sonuna daha geldik. Yanlışımız varsa affola.

  • Etiketler;
Yorum Yaz

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekiyor!

• 12 yıl önce
burda videolu anlatım varmı:uzul:
• 12 yıl önce
bu daha çok hatta sadece css nasıl eklendiğini anlatıyor.Cssleri yapmak size kalmış bişey. :)
• 12 yıl önce
Olmamış arkadaşım, burada ders anlatıyorsanız hiç bilmeyen birine anlatır gibi basite indirgemeniz gerekiyor olayları. En başta dosyayı kaydet gibi çok ince detaylar vermeniz gerekir yoksa işleme devam edemeyen öğrencinin bütün isteği biter ve anlamaz. Dersi dosya ismiyle devam ettirmek ve eklenen css'i dahili diye belirtmek yerine bir kaç cümle fazla yazarak dışarıdan eklediğinle dosya üzerinde hazırladığın csslerin farkını da belirtmen gerekir. Daha basit lütfen, daha ayrıntılı...
• 12 yıl önce
Teşekkürler
• 12 yıl önce
bencede anlayamayanlar olacaktır daha ayrınlı anlatabilirsin :sasir:
• 12 yıl önce
Öncelikle yorum yapmadan önce dikkat ediniz. Üsttede göründüğü gibi ders seviyesi ORTA yani başlangıç seviyesi için hazırlanmış bir ders değil. Bu dersi alanların en azından temel bilgilerinin olduğu varsayılmıştır.Daha dikkatli yorum yapın lütfen :kirp:
• 12 yıl önce
dreamweaverde web sıtesı yapmayıda gösterırmısınız fotoshop programını kullanarak.teşekkür ederim şimdeden.
• 11 yıl önce
:D:gul::agla::uzul::kirp::-dusun::hayret::sasir:
• 11 yıl önce
GercekTen Tşk.ler PayLaşım için Bende Bunu arıyodum :) Hatta Yeni Konu acTım... Konuda Nerdeyse Kavga Cıkmış Yha :)...Bunu BuLdum HerŞey Bitti... Kısaca eLine KoLuna SaqLık...
• 11 yıl önce
paylaşımın için teşekkürler arkadaşım emeğine sağlık
• 11 yıl önce
bu dersi anlıyorum ama bitürlü uygulayamıyorum nasıl öğrenecem bunu hoca anlattı ama
• 11 yıl önce
güzel anlatılmış ama resimlerden bişey anlaşılmıyo video olarak yada daha belirgin resimlerle anlatırsanız daha iyi .:D:D
• 11 yıl önce
çok güzel olmuş da resimler net ve anlaşılır olursa daha iyi olur.bişi anlayamiyorum ki:-dusun:
• 11 yıl önce
Dostlar bana hazır css bulabileceğim bir site önerebilirmisiniz zengarden gibi olmasın çünkü dreamweavera attığım zamn uymuyo çalısmıyo düzgün tşkkrlr birde banner hazırlayacam yazı fontu lazım banner için güzel sitem öğretmnlere yöelik olacak...
• 9 yıl önce
ellerinize sağlık bukadar güzel anlatılır yani ....
• 9 yıl önce
ellerinize sağlık bukadar güzel anlatılır yani ....

Yukarı Git