C# Asansör Programı

Asansör sistemlerinin nasıl çalıştığını görmeniz yapılmış basit bir örnek göreceksiniz bu derste.

Asansör sistemlerinin nasıl çalıştığını görmeniz yapılmış basit bir örnek göreceksiniz bu derste.


using System;



using System.Collections.Generic;



using System.ComponentModel;



using System.Data;



using System.Drawing;



using System.Text;



using System.Windows.Forms;



namespace WindowsApplication2



{



public partial class Form1 : Form



{



public Form1()



{



InitializeComponent();



}



private void timer1_Tick(object sender, EventArgs e)



{



int nereden = panel2.Location.Y; // ASANSÖR



int nereye;



if (Kat_5.Checked == true) // Asansörün 5. KATA çıkartır?



{



nereye = 111;



if ((nereden != nereye) && (nereden > nereye))



{



this.panel2.Location = new System.Drawing.Point(217, nereden ? 1);



this.panel3.Visible = false;



this.panel4.Visible = false;



panel9.BackColor = Color.Red;



}



else if ((nereden != nereye) && (nereden < nereye))



{



this.panel2.Location = new System.Drawing.Point(217, nereden + 1);



this.panel3.Visible = false;



this.panel4.Visible = false;



panel9.BackColor = Color.Red;



}



else



{



label5.Text = ?5?;



}



}



else if (Kat_4.Checked == true)   // Asansörün 4. KATA çıkartır?



{



nereye = 214;



if ((nereden != nereye) && (nereden > nereye))



{



this.panel2.Location = new System.Drawing.Point(217, nereden ? 1);



this.panel3.Visible = false;



this.panel4.Visible = false;



panel8.BackColor = Color.Red;



}



else if ((nereden != nereye) && (nereden < nereye))



{



this.panel2.Location = new System.Drawing.Point(217, nereden + 1);



this.panel3.Visible = false;



this.panel4.Visible = false;



panel8.BackColor = Color.Red;



}



else



{



label5.Text = ?4?;



}



}



else if (Kat_3.Checked == true)   // Asansörün 3. KATA çıkartır?



{



nereye = 314;



if ((nereden != nereye) && (nereden > nereye))



{



this.panel2.Location = new System.Drawing.Point(217, nereden ? 1);



this.panel3.Visible = false;



this.panel4.Visible = false;



panel7.BackColor = Color.Red;



}



else if ((nereden != nereye) && (nereden < nereye))



{



this.panel2.Location = new System.Drawing.Point(217, nereden + 1);



this.panel3.Visible = false;



this.panel4.Visible = false;



panel7.BackColor = Color.Red;



}



else



{



label5.Text = ?3?;



}



}



else if (Kat_2.Checked == true)   // Asansörün 2. KATA çıkartır?



{



nereye = 416;



if ((nereden != nereye) && (nereden > nereye))



{



this.panel2.Location = new System.Drawing.Point(217, nereden ? 1);



this.panel3.Visible = false;



this.panel4.Visible = false;



panel6.BackColor = Color.Red;



}



else if ((nereden != nereye) && (nereden < nereye))



{



this.panel2.Location = new System.Drawing.Point(217, nereden + 1);



this.panel3.Visible = false;



this.panel4.Visible = false;



panel6.BackColor = Color.Red;



}



else



{



label5.Text = ?2?;



}



}



else if (Kat_1.Checked == true)   // Asansörün 1. KATA çıkartır?



{



nereye = 519;



if ((nereden != nereye) && (nereden > nereye))



{



this.panel2.Location = new System.Drawing.Point(217, nereden ? 1);



this.panel3.Visible = false;



this.panel4.Visible = false;



}



else if ((nereden != nereye) && (nereden < nereye))



{



this.panel2.Location = new System.Drawing.Point(217, nereden + 1);



this.panel3.Visible = false;



this.panel4.Visible = false;



}



else



{



label5.Text = ?1?;



}



}



if ((nereden == 519) && (Kat_1.Checked == true))



{



this.panel3.Location = new System.Drawing.Point(52, 519);



this.panel4.Location = new System.Drawing.Point(319, 519);



this.panel3.Visible = true; // Katın Işıklarını Yakar..



this.panel4.Visible = true; // Katın Işıklarını Yakar..



}



if ((nereden == 416) && (Kat_2.Checked == true))



{



this.panel3.Location = new System.Drawing.Point(52, 416);



this.panel4.Location = new System.Drawing.Point(319, 416);



this.panel3.Visible = true; // Katın Işıklarını Yakar..



this.panel4.Visible = true; // Katın Işıklarını Yakar..



}



if ((nereden == 314) && (Kat_3.Checked == true))



{



this.panel3.Location = new System.Drawing.Point(54, 314);



this.panel4.Location = new System.Drawing.Point(319, 314);



this.panel3.Visible = true; // Katın Işıklarını Yakar..



this.panel4.Visible = true; // Katın Işıklarını Yakar..



}



if ((nereden == 214) && (Kat_4.Checked == true))



{



this.panel3.Location = new System.Drawing.Point(53, 214);



this.panel4.Location = new System.Drawing.Point(319, 214);



this.panel3.Visible = true; // Katın Işıklarını Yakar..



this.panel4.Visible = true; // Katın Işıklarını Yakar..



}



if ((nereden == 111) && (Kat_5.Checked == true))



{



this.panel3.Location = new System.Drawing.Point(54, 111);



this.panel4.Location = new System.Drawing.Point(318, 111);



this.panel3.Visible = true; // Katın Işıklarını Yakar..



this.panel4.Visible = true; // Katın Işıklarını Yakar..



}



if (nereden == 519) // Asansörün Bulunduğu Katı Label?e yazar?



{



label5.Text = ?1?;



label14.Text = ?1?;



label16.Text = ?1?;



label17.Text = ?1?;



label18.Text = ?1?;



panel5.BackColor = Color.Lime;



panel6.BackColor = Color.Red;



panel7.BackColor = Color.Red;



panel8.BackColor = Color.Red;



panel9.BackColor = Color.Red;



}



if (nereden == 416) // Asansörün Bulunduğu Katı Label?e yazar?



{



label5.Text = ?2?;



label14.Text = ?2?;



label16.Text = ?2?;



label17.Text = ?2?;



label18.Text = ?2?;



panel5.BackColor = Color.Red;



panel6.BackColor = Color.Lime;



panel7.BackColor = Color.Red;



panel8.BackColor = Color.Red;



panel9.BackColor = Color.Red;



}



if (nereden == 314) // Asansörün Bulunduğu Katı Label?e yazar?



{



label5.Text = ?3?;



label14.Text = ?3?;



label16.Text = ?3?;



label17.Text = ?3?;



label18.Text = ?3?;



panel5.BackColor = Color.Red;



panel6.BackColor = Color.Red;



panel7.BackColor = Color.Lime;



panel8.BackColor = Color.Red;



panel9.BackColor = Color.Red;



}



if (nereden == 214) // Asansörün Bulunduğu Katı Label?e yazar?



{



label5.Text = ?4?;



label14.Text = ?4?;



label16.Text = ?4?;



label17.Text = ?4?;



label18.Text = ?4?;



panel5.BackColor = Color.Red;



panel6.BackColor = Color.Red;



panel7.BackColor = Color.Red;



panel8.BackColor = Color.Lime;



panel9.BackColor = Color.Red;



}



if (nereden == 111) // Asansörün Bulunduğu Katı Label?e yazar?



{



label5.Text = ?5?;



label14.Text = ?5?;



label16.Text = ?5?;



label17.Text = ?5?;



label18.Text = ?5?;



panel5.BackColor = Color.Red;



panel6.BackColor = Color.Red;



panel7.BackColor = Color.Red;



panel8.BackColor = Color.Red;



panel9.BackColor = Color.Lime;



}



}



private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)



{



Kat_1.Checked = true;



}



}



}



Program sonucundaki resim:


  • Etiketler;
Yorum Yaz

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekiyor!

• 10 yıl önce
vay bea güzel iş gercekten cok sagol ilk design kısmında bırsey eklemedınmı
• 7 yıl önce
BU Ddersin videosu varmı Çok acillazım Hayat memeat meselesi yardımcı olurmusunuz?
• 7 yıl önce
Lütfen bu doya elinizde varsa kodları ile beraber indirme linkini vere bilirmisiniz

Yukarı Git