Bina Ön Cephe Yapımı

Bir binanın bir cephesinin yapımını anlatmaya çalışacağım.

Bir binanın bir cephesinin yapımını anlatmaya çalışacağım.

Bu çizimi yaparken 2 boyuttan 3 boyuta geçerek yapmaya çalışacağız.

Öncelikle front ekranında aşağıdaki ölçülerde bir rectangle çiziyorum.



Tekrar front ekranında diğerinden küçük bir kare çiziyorum.



Modifier listesine tıklayıp edit spline seçeneğini seçiyorum ver alt seçeneklerinden attach komutuyla iki çizimi birbirine ekliyorum.



Modifier listesinden exturude komutu uygulayarak çizimime 3. Boyutu veriyorum



Metarial editörü açıp bir diffuse rengi belirleyip şeklime uyguluyorum.



Hazır objelerden pencere seçip boşluğa bir pencere çiziyorum.



Metariale ditörü açıp multi/sub object kaplama yöntemi ile penceremi kaplıyorum.



Ekrandaki objelerimi seçip grup yapıyorum.



Shift basılı tutarak objemin kopyalanmasını sağlıyorum ve kopya sayısını 3 olarak belirliyorum.



Tekrar shift tuşu yardımı ile bütün objelerimi tekrar kopyalıyorum.



Aşağıdaki şekilde objelerimi seçiyorum.



Top ekranında 120 br taşıma yapıyorum.



Top ekranında snap yardımıyla box çizerek taban kısımları çiziyorum.



Aynı şekilde yan boşlukları kapatıyorum.



Kapatılacak boşlukaları çizmeye devam ediyorum.



Binanızın yan taraf genişliğini kendinize göre ayarlayıp aşağıdaki bir şekil elde ediyorum. Duvarları metarial ile kaplıyorum.



Balkonlar için left ekranında silindir çiziyorum. Ve üst üste kopyasını alıyorum. Bir renk belirleyip kaplama yapıyorum.



Balkon demirlerini kopyalayıp üst katlara uyguluyorum. Zemine bir plane çiziyorum ve AEC Extended seçeneği altından bir ağaç ekliyorum.



Render aldığımızda arka planda gökyüzü olmasını istiyorum. Enviroment seçeneğini açıp none seçeneğinden bilgisayarda kayıtlı bir gök yüzü resmi seçiyorum.





Perpektif ekranında render aldığımda aşağıdaki gibi bir şey olacak.



Render sahne sınırlarını belirlemek için show safe frame seçeneğini seçiyorum. Gelen ekranda şeklimin yerleşimini ayarlıyorum. Ekranı dolduran bir görüntü her zaman iyidir.



Daha geçekçi görmek için bir ışık seçiyorum. Skylight yeni başlayanlar için pratik olacaktır. Cast shadows u işaretlemeyi unutmayın.



Render alırken ki sonuç buna benzer bişey olacaktır.



Not 1: Ağaç objemizi bütün işemler bittikten sonra eklersek çok daha iyi olur, render süresini bayağı bir uzatıyor.

Not 2: multi/sub object kaplamayla ilgili bilgi için; tıklayın.

  • Etiketler;
Yorum Yaz

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekiyor!

• 10 yıl önce
hep 3dsmax merak salmisimdir beni hep cez bediyor :) simdi tekrar kurucam yapmayi calisacagim umarim beceririm.
• 10 yıl önce
süpersin hocam gördüğüm en açıklayıcı 3dsmax dersi benim gibi yeni başlayıpta birşey beceremeyenler için süper .. teşekkürler..
bir faydam oluyorsa ne mutlu bana.
• 10 yıl önce
İşçilik güzel
• 10 yıl önce
tam da bu bilgiyi arıyordum bende. ellerine kollarına emeğine sağlık hocam.
• 8 yıl önce
Ben 3d max 2013 deneme sürümünü kullanıyorum bende editspline seçeneği yok. ne yapabilirim.
• 8 yıl önce
ben 3 dmax 2013 deneme sürümünü kullanıyorum. Bende editspline seçeneği yok.
1- rectangle çiz bir tane modifier list e tıkla, klavyeden E harfine basarsan liste içinde editable spline açılır. 2- rectangle seçiliyken sağtuş yap/convert to / convert to editable spline yukarıda ki seçeneklerle kolaylıkla bulabilmen lazım. not: extrude veya buna benzer 3. boyuta geçirecek bir komut uyguladıysan bu komutu bulamazsın

Yukarı Git