Windows Mobile 6.5 SDK İncelemesi

Windows Mobile 6.5 Software DEvelopment Kit ile gelen yenilikleri birlikte inceleyelim.

Windows Mobile 6.5 Software DEvelopment Kit ile gelen yenilikleri birlikte inceleyelim.

Windows Mobile 6.5 SDK'da ilk dikkatimi çeken şey iki parça halinde olmasıydı. Geliştirmek istediğiniz programın kullanılacağı platforma (alete) göre ister Professional (örneğin dokunmatik ekran aletler için) isterseniz de Standart (örneğin dokunmatik ekran olmayan aletler için) SDK'yi indirip kurabilirsiniz.

Bu SDK'nın yayınlanmasıyla Visual Studio 2010'dan istenen Mobile desteği beklentileri suya düşürmüş gibi gözüküyor şimdilik. Visual Studio 2008 ile Mobile yazılım geliştirmeye devam...

SDK'ları indirdikten sonra Professional versiyonun kurulumunu gerçekleştirdim. SDK'larla gelen herhangi bir değişiklik olup olmadığını görmek için hemen Visual Studio 2008'i açtım.

File > New Project seçtikten sonra karşıma gelen ilk ekranda değişiklikleri fark etmeye başladım ki bu da New Project penceresinde bulunan "Widget for Windows Mobile" seçeneğiydi. Bu seçeneği gördükten sonra yazmayı düşündüğüm "Windows Mobile 6.5 ile Widget Geliştirmek" yazısı için oldukca heyecanlanmaya başladım diyebilirim.



Simple Widget seçeneğini seçtikten sonra aşağıdaki ekran görüntüsünde de gördünüz üzere, Css ve Script dosyalarını içeren alt klasörleriyle temel bir web sitesi düzeniyle karşılaştım. Resimler içinde ayrı bir atl klasör görmekte isterdim açıkcası.



Güzel bir başlangıç yaptığımı düşünerek, oluşturduğum projeyi debug etmeye çalıştım. Projemiz Windows Mobile 6.5'de çalıştırılacağı için Windows Mobile 6.5'e ait bir emülatör açmak üzere Tools > Device Emulator Manager'ı açtım fakat herhangi bir Windows Mobile 6.5 Professionalimajına rastlamadımki, geçtiğimiz sene Windows Mobile 6.5 imajlarını yayımlandığında hepsini bilgisayarıma kurmuştum. Acaba bazı şeyleri yanlış mı yapıyorum demeye başladım ya da yanlış giden bir şey mi vardı? Bundan dolayı Windıws Mobile 6.5 Standart versiyonunu da kurdum. Bu olayları sanırım biraz daha karıştırdı, çünkü artık ne Windows Mobile 6 ne de Windows Mobile 6.5 imajlarına sahiptim.

Yanlış bişey yaptığımı düşünürken, Windows Mobile 6.5'in her iki versiyonunuda kaldırarak bilgisayarımı yeniden başlattım. Windows Mobile 6.5 Professional SDK kurulumundan sonra Professional emülatör imajı tekrar gözüktü ve Simple Widget projeme geri döndüm.

Bir de şunun farkına vardım ki, Device Toolbar etkin değildi. Bu nedenle acaba Widget projesi emülatörden anlamıyor mu ya da acaba herşey bittikten sonra -debug'dan sonra- mı bir cihaz veya emülatör mü isteyecekti? Farklı bir debug deneyimi mi yaşıyacağım acaba diye düşünmeye başladım. F5'e basarak debug işlemini başlattım ve ne göreyim aşağıdaki görüntü gibi bir debug deneyimi yaşadım.



ActiveX denetimini aktif ettikten sonra aşağıdaki görüntüyü elde ettim. Bir cihazdan ne bekliyorsam onu bana gibi verecek duruyordu. Maalesef ki her seferinde ActiveX denetimini aktif etmek zorunda kalıyorsunuz. Emülatör üzerinde işlemlerinizi, değişikliklerinizi yaparken debug işleminizi durdurmanız gerekmiyor. Çünkü etkileşimli bir web tarayıcısı üzerinde çalışıldığı için, değişiklikleri uygulamak için tarayıcıyı refresh etmek yeterli oluyor.

  • Etiketler;
Kemal S. Yıldırım
Hakkında bilgi en kısa sürede eklenecektir.
Yorum Yaz

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekiyor!

Yukarı Git