Visual Basic'e Başlangıç

  • 11.403

Bu yazımızda VB'ye başlama, ilk ve en iyi öğrenilmesi gereken şeyleri ele alalım.

Bu yazımızda VB'ye başlama, ilk ve en iyi öğrenilmesi gereken şeyleri ele alalım.

Programlamaya başlarken ilk öğrenilmesi gereken şeyler if, for-next döngüsüdür Sizlere bildiklerimi kısaca açıklıyayım:

if:

if'in Türkçe karşılığı eğer anlamına gelmektedir. if programlamada zaten anlamından da anlaşıldığı üzere kıyaslama parametresidir. Herhangi iki şeyi kıyaslamak için kullanılmaktadır.

Bir örnekle açıklıyayım:

ÖRNEÐİN: Klavyeden bir sayı girişi istesin. Bu girdiğimiz sayı 45'ten küçükse kaldınız, büyükse geçtiniz diye bir mesaj çıkarsın ekranımıza.


Dim a As Integer

        a = InputBox("sayı giriniz")

        If a <= 44 Then

            MsgBox("kaldınız")

        ElseIf a >= 45 Then

            MsgBox("geçtiniz")

        End If



NOT: Buradaki ElseIf komutu birden fazla kıyaslama yapılıyorsa kullanılır.

FOR - NEXT:

for next döngüsü Visual Basic'te çok kullanılan bir döngüdür ve amacı da bir işlemi birden fazla yaptırmaktır.

Bir örnek de buna yapalım:

ÖRNEÐİN: Klavyeden giriş isteyecek yine. Ve 0 ile klavyeden girdiğimiz sayı arasındaki çift sayıları bulan bir program yapalım.


Dim a, i, c As Integer

        a = InputBox("sayı giriniz")

        For i = 0 To a

            c = i Mod 2

            If c = 0 Then

                ListBox1.Items.Add(i)

            End If

        Next

  • Etiketler;
Yorum Yaz

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekiyor!

bu nasıl vb.net'e giriş?? if-else yapısıyla başlamışsın, anlamayan adam ne anlar senin anlattığından?
sanırım doğru söylüyor osghe. Çünkü ben anlamadım kusura bakmayın. Gerçekten merak ettim öğrenmek istiyorum. Bana burdan kaynak göstermek isteyen olursa yok demem. Visual Basic bilgim sıfır ama boş vaktim var öğrenmek istiyorum. Teşekkür ederim
bana ilk olarak böyle gösterildi yani programlamaya başlarken nesne eklediler sonra döngüleri falan anlattılar ...tabi bunlardan önce uznatıydı şuydu buydu anlatıldı ama orası hikaye kısmıydı isterseniz anlatabilirim bn
Gayet güzel anlatmışsın örneklerle ve örneklerin içerisindeki terimlerin açıklamalarıyla beraber. Anlamayanlar biraz uğraştıklarında anlarlar:) Sen bu sekilde terimleri fonksiyonları ve işlemleri anlatmaya devam et akrdeş yuakrıdaki yorumlara bakıp da vazgeçme derslerden. Teşekkürler...
bence bu şekil anlatım daha iyi
Programlamayi ogrenmek istiyorsaniz eger ilk once degisken nedir onu ogrenmeye calisin.
slm bn bilişim bölümünde okuyan bı ogrencyım bu sıtede yenı seyler ogrenmek içn kydoldum ama pekfazla bısey anlamadım amayınede guzel anlatmıssın tşkler
slmlar bende bilişim bölümü öğrencisiyim.. bnmde visual basic te bi ödevim var mayısın ilk haftası teslim edilmesi gerekio ama bn daha hiç birşey yapamadım.. :( ödevim visual basicte networkte bi ağ ortamı oluşturup merkezi bilgisayardan diğer bilgisayarların ip numaralarını, ne zaman açılıp kapandıkları falan bulması gerek ve bu özellikleri tek tuşla bir e-posta adresine göndermesi gerekiyor.. ayrıca programın hep açık olması gerek.. benim network hakkında hiç bir fikrim yok.. yardım ederseniz çok sevinirim..
gayet gzl yazılmıs ama visual basic baslangıcının burası oldugunu sanmıyorum ama genede emegine sagık
ben bu derslerde okulda goruyorum kullanmadım için biraz unutmusum ama burdakı yazanlara göz gezdirdikten sonra daha iyi anladım teşekurler
ben bu derslerde okulda goruyorum kullanmadım için biraz unutmusum ama burdakı yazanlara göz gezdirdikten sonra daha iyi anladım teşekurler
ben bu derslerde okulda goruyorum kullanmadım için biraz unutmusum ama burdakı yazanlara göz gezdirdikten sonra daha iyi anladım teşekurler
Emre kardeşim gayet güzel anlatmışsın derslerinin devamını bekleriz...:kirp:
dersin böyle anlatımı güzel daha fazla örnekle anlatabilirmisiniz.herşey için tşklr.:D
Abi bana sınıf numaralarından birini girince o numara kime aitse onu yazdırsın bu programı nasıl yazarız abi yardımcı olursan sevinirim:D
Ben bilgisayar öğretmeniyim. Böyle hiç olmamış. Direk olaya dalmışsın sen. Nerede değişkenler, nerede Sabitler nerede nesneler? Döngü nedir? Nasıl kullanılır. Olmamış bu. Baştan al bence...
paylaşımın için teşekkürler ben yeni ir üyeyim bu konularda hiç bilgim yok ama kendimi geliştirmek istiyorum nereden başlamam gerekiyor yardım ederseniz sevinirim
Güzel anlatmışsınız. Paylaşım teşekkürler.
gzl ders aslında ama for- next arkadasında gelmesı kastı walla benı
hiç bişey anlamadım başlangıç bölyle mi olur
aynen yaaa.siteye üye oldum.o kadar anlamsız ki anlatamam valla.hatta diğer sitelere fark atacak bir isimle girmiş ama basit yapıda kalmış.birşeyler alırım diye geldim.ama nafile.. 2 örnek,,kuş yapma sayısal loto vs vs
Ben liseyi terk eden bir kişiyim :gul: ama hergeçen gün kendimi dahada geliştiriyorum bu güzel siteler ve öğretmenler sayesinde.
çok guzel anlatılmış arkadaşlar ben daha önce bilgisayar programcısı arkadaşlardan ögrenmek istedim ama yogun oldukları ıcın hep yarım kaldı dersler. onlarda hep bu şekilde anlatmaya başladılar. bir çok siteye girdim daha önce visual basic öğreneyim diye ama sadece okudum kaldım bişe anlamadım. şimdi elimin altında böyle anlaşılır bir kaynak var. bu dersleri hazırlayıp bilgilerini bizimle paylaşan arkadaşa teşekkür ediyorum.

Yukarı Git