Vb.Net İle Tıklama Oyunu Yapmak

  • 8.678
  • 09 Eylül 2011

Bu dersimizde sizlere Vb.Net'de bir tıklama oyunu yapımını anlattım.

Bu dersimizde sizlere Vb.Net'de bir tıklama oyunu yapımını anlattım.

İlk Önce Programın Mantığını Anlatmakla Başlayayım:

Program Girilen Süre Ve Hıza Göre Timer'imiz İle Birlikte Bir Geri Sayım Yapacak. Eklediğimiz Bir Buton İle İse O Süre İçerisinde Yapabildiğimiz Kadar Tıklama Yapacağız.

Hadi Başlayalım.Size İlk Önce Örnek Bir Form Resmi Vereyim.



Formda Eklenecekler;
3 Adet Etiket Olarak Label,2 Adet Gerekli Label,2 Adet Combobox,3 Adet Buton,Ve Bi Adette Timer..

Şimdi İlk Önce Süreyi Seçeceğimiz Comboboxa Sağdaki Properties Sekmesinden Items Seçeneğine Gelelim Ve Şunları Ekliyelim (Daha da artırabilirsiniz) :

60, 120, 190, 240..

Ve Sonrada Hızı Seçeceğimiz Comboboxa Aynı Şekilde :

30,40,50,60,70,80,90,100,300,500,700,900,1000,2000,5000

Yeterli

NOT: İtemleri Eklerken Virgülle Değil Şu Şekilde

50
60

Alt Alta Gelecek Şekilde Yazın

Ve kodlama kısmı:

Forma İki Adet Değişken Atayalım:


Public Class Form1

    Dim süre, tık As Integer



Ve Süreyi Başlat Butonuna İse:


Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click

        süre = ComboBox1.Text

        Label2.Text = süre

        Timer1.Interval = ComboBox2.Text

        Timer1.Start()

    End Sub

End Class



Burada Şunu Yapmış Olduk: "Süre Değişkenimizi Combobox1'Den Seç" "Label2'de İse Süre Değişkenimizi Göster" "Timer1'İmizin Hızını Combobox2Den seç" "Timer1'i Başlat"

Bana Tıkla Butonuna İse:


Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click

        tık = tık + 1

        Label1.Text = tık

    End Sub

End Class



Burda da Butona Tıklanınca "tık" Değişkenimizin 1 Artmasını Söyledik. Ve Label1'de "tık" Değikenimizin Gözükmesini Sağladık.

Çıkış Butonuna İse:


Private Sub Button3_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button3.Click

        End

    End Sub

End Class



Burda Programın Kapanmasını Söyledik. Timer1'e Tıklayıp Şu Kodu Yapıştıralım:


Private Sub Timer1_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Timer1.Tick

        süre = süre - 1

        Label2.Text = süre

        If Label2.Text = 0 Then

            Timer1.Stop()

            Label1.Text = 0

            Select Case tık

                Case 0 To 29

                    MsgBox("Kötü Puan, Puanınız:" & tık & "")

                Case 30 To 49

                    MsgBox("İyi Puan, Puanınız:" & tık & "")

                Case 50 To 89

                    MsgBox("Çok İyi Puan, Puanınız:" & tık & "")

                Case Is > 90

                    MsgBox("Mükemmel Puan, Puanınız:" & tık & "")

            End Select

        End If

    End Sub

End Class



Burada İse "süre" Değişkeninin Her Bir Saniye 1 Azalmasını Sağladık. Ve Label2'de "Süre"nin Gözükmesini Sağladık. Ve süenin 0'a İnince Timer'in Durmasını, Tık Sayımızın Sıfırlanıp Tık Sayımıza Göre "Case" Yapısıyla Mesaj Göndermiş Olduk. Mesajları Editleyebilirsiniz.

Progam Bu Kadar. İsteğe Göre Buton 2'nin Kod Ekranına:


Select Case süre

            Case Is > 1

                Button2.Enabled = False

        End Select



ekleyebilirsiniz.

Bu Süre Değişirken "Süreyi Başlat" Butonunun Tıklanmasını Engeller.
İyi Günler Sağlıcakla Kalın..
  • Etiketler;
Yorum Yaz

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekiyor!

Yukarı Git