Phpnuke Kurulumu

Basit olduğu için öncelikle bilgisayarımıza kurarak işe başlayacağız.

Phpnuke' u bilgisayarımızda çalıştırabilmek için bilgisayarımızı php anlar bir duruma getirmemiz gerekiyor. o yüzden öncelikle benimde kullandığım phptriad programını indirip kuracağız.

http://prdownloads.sourceforge.net/phptriad/phptriad2-2-1.exe?download

Buradan uygun bir bölge resmine tıklayıp indirip kurduktan sonra sıra Phpnuke'a geldi.

http://www.phpnuke.org/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownload&cid=1

Buradan da Phpnuke'un son sürümünü indirip açtıktan sonra karşımıza çıkan html klasorunun içindeki dosyaları (burada dikkat etmeniz gerekn husus html klasorunu değil içindeki dosyaları alacaksınız)


C:apachehtdocs


dizinine yapıştırıyoruz. Daha sonra :

BaşlatProgramsPHPTriadApache Consolestart apache


diyoruz. Bir dos ekranı açılması gerekir. Eğer orada running yazısını okuyorsanız problemsiz çalışıyor demektir. O pencereyi kapatmayacağız artık. Eğer kapatırsak php yorumlayamaz bilgisayarımız.



Daha sonra

C:apachemysqlbinwinmysqladmin.exe


adresinden MySQL' i çalıştırıyoruz. Burası çok önemlidir lütfen dikkat. Karşımıza bir kullanıcı adı ve parola kısmı gelecek. Burasını göz ardı etmeyin çünkü burada belirleyeceğimiz parola lazım olacak. Bilgileri girip tamam deyin. Masaüstünde sağ alt tarafta saatin yanında trafik lambası yanıyor ve rengide yeşil ise problem yok demektir. Ama kırmızı yanıyorsa bir problem vardır ve ya bilgisayarınızı yeniden başlatın yada PHPTRIAD'ı yeniden kurun.

Şimdi sıra geldi database'imizi (veritabanı) yüklemeye.
Explorer' dan http://localhost/phpmyadmin/ linkini yazıp ok diyoruz. Karşımıza gelen sayfada sql imizi yükleyeceğiz. Öncelikle karşımıza gelen sayfada Yeni veritabanı oluştur kısmına nuke isimli bir veritabanı olusturabilmek için nuke yazıp ok diyoruz
sol taftaki menuye nuke isimli boş bir tablo olusturmus olduk şimdi. PHPNuke'un üzerine tıklayınca söyle bir alan gelecek ortaya.


İlk olarak sıkıstırılmış dosyasından çıkardığımız phpnuke dosyalarının arasında sql isimli klasorun içindeki nuke.sql dosyasının içindeki yazıları ya kopyalayıp buradaki alana yapıştırıp GİT diyoruz yada dosyanın (nuke.sql) tamamını gözat düğmesiyle bulup ileri diyoruz. biraz bekledikten sonra databasemizde yüklenmiş olacaktır.

Şimdi son olarak şifre ayarlarına geldi.

C:apachehtdocs


klasorune yapıştırdığımız dosyaların içindeki config.php dosyasını notpade ile açıyoruz.


$dbhost = "localhost"; aynen kalacak

$dbuname = "root";   kullanıcı adınız

$dbpass = "şifre buraya";

$dbname = "nuke";     

$prefix = "nuke";

$user_prefix = "nuke";

$dbtype = "MySQL";

$sitekey = "SdFk*fa28367-dm56w69.3a2fDS+e9";

$gfx_chk = 0;

$subscription_url = "";


Burada sadece kullanıcı adınız ve şifrenizi yazıyorsunuz tabii ki değiştiriyorsunuz. Kullanıcı adınız ve şifrenizi nerden mi bulacaksınız tabii ki PhpMyAdmin'i kurduğumuzda bizden kullanıcı adı ve parola girmemizi istemişti ya oraya yazdıklarımızı buraya yazıyoruz ve kaydet deyip çıkıyoruz.

Şimdi son olarak PHPTRIAD' ın kurulumda kurduğu bir dosyayı siliyoruz.

C:apachehtdocsindex.html


bulup siliyoruz. EVET artık kurulum tamam. Şimdi bakalım sistemimiz çalışıyor mu ?

Internet Explorer' a gelip

http://localhost


yazıp enter diyoruz ve sistemiz çalıştı işte. Sizinki çalışmadı. O zaman atladığınız yerler vardır kesin. Bu yazıyı baştan tekrar okuyun bu sefer çalışacaktır.
Son olarak admin sayfasına nasıl girebileceğimizi anlatacağım.


http://localhost/admin.php


adresinden giriyoruz. İlk seferde bizden yine kullanıcı adı ve parola girmemiz istenecektir. Bunları girdikten sonra sitemizi artık yönetebiliriz.

Herkese kolay gelsin...
  • Etiketler;
Yorum Yaz

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekiyor!

hocam allah razı olsun çok güzel anlatmışsın ama takıldım bi yer oldu dedigini harfi harfine uyguladım ama beyaz bi satfa çıkıyo admin paneli tamam ama digeri neden beyaz oldu yardım edersen seviniri m şimdiden saol hocam
çok super olmuş hocam çalışıyo çok sağolun
anlatım çok teşekürler.dediklerinizin hepsini uyguladım ilk yapmamda başarılı oldu ama ikinci defa yapmamda ise [ Fatal error: Call to undefined function: message_die() in c:apachehtdocsdbdb.php on line 88 ] bu şekil bi yazı çıktı.Programı sildim tekrar yükledim ama yine olmadı.Yardım ederseniz sevinirim.
sitemde farklı tema indirdiğimde nasıl temayı kullanacağım flaş programı olması gerekirmiş doğrumu
Anlatmınız Harika Sağolsun Hocam Bu Bizim için Çok Önmliydi Gerçi az biraz hocamdan öğrendim ama burda daha detaya indiğiniz için Teşekkürler
hocam ben sql isimli klasörü bulamadım vedenuke.sq dosyasını bulamım napacaz...
hocam ya bende xoops vardı ben onunla uğrasıyordum sonra bununla ilgilendim sonra bunu kurmak için www klasörü var wamp programına ait onun içine attım dosyayı sonra config.php deki şifremi ve ismimi girdim kaydettim ama silincek yer var dediniz o bende yok ben sizin ssöylediklerinizi kurmadım wamp ve xoops kurmustum ne yapmam gerek yardımcı olursanız seviniri:) tsklr
maalesef yapamadım
anlatım için çok teşekkürler... ama bir sorunum var. her şeyi aynen uyguladım ama "http://localhost" ve "http://localhost/admin.php" e girince karşıma bembeyaz bşir sayfa çıkıyor
hocam ağzınıza sağlık süper mi anlatım bende zaten pdf olarak kitabınız var herkeze kolay gelsin selametle
hep kırmızı yanıyo ışık yeniden kuruyom hep kırmızı pc vista ondanmı acaba bi yardım ederseniz çok memnun olurum
ya hep trafik lambası kırmızı yanıyo ne yapacaz:agla::agla::agla::agla::agla::agla::agla:
hocam verdiğiniz localhost phpmyadmin sayfasına bir türlü bağlanamıyorum
arkadaşlar ben b,ir site kurdum ilk denememdi ama bunu html kodları ile yaptım şimdi php kurdum ama modülleri değiştiremiyorum başlık koyamıyorum anasayfanın bazı yerlerine resim koymam gerek yapamıyorum yardımlarınızı beklıyorum www.mardinlim.com
http://localhost/admin.php a kadar herşey yolunda gitti ancak burda -Internal Server Error- diye hata veriyor.nerde yanlış yaptım biri bana yardımcı olabilirmi. Bu arada harika bir site ve açıklamarda çok güzel ve anlaşılabilir bir dilde.Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum
yaaa arkadaşlarr bi yardım eden yok muu
There seems to be a problem with the MySQL server, sorry for the inconvenience. We should be back shortly. http://localhost yazdığımda böyle bir hata veriyor. ne yapmam lazım bide bunu ben online olarak nasıl kullanacam
bilgisayarı yeniden başlattı düzeldi..
There seems to be a problem with the MySQL server, sorry for the inconvenience. We should be back shortly. http://localhost yazdığımda böyle bir hata veriyor. ne yapmam lazım bide bunu ben online olarak nasıl kullanacam
öncelikle teşekkür ediyorum.dediklerinizi aynen uyguladım .localhosta girince index of yazıyor ve Name Last modified Size Descript Parent Directory 29-Jan-2009 00:40 - apache_pb.gif 03-Jul-1996 09:18 2k html/ 30-Jan-2009 01:11 - phpmyadmin/ 29-Jan-2009 00:40 - sql/ 30-Jan-2009 02:08 - gibi linkler çıkıyor. localhost/index e girdiğimde boş beyaz sayfa çıkı
localhost/admin.php ye girdiğimde hata mesajı veriyor . localhost/html/admin.php ye girdiğimde boş sayfa çıkıyor. yardımcı olursanız sevinirim .teşekkür ederim
arkadaşlar biri yardım edebilirmi bu sayfada yazılan her şeyi yaptım ancak http/localhost/ yazınca boş sayfa çıkıyor yine http/admin.php yazıncada boş sayfa çıkıyor lütfen yardım cı olurmusunuz
dostum pu ling bozuk inmiyor acil yardım ohttp://www.phpnuke.org/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownload&cid=1
anlatım süper. cok tesekkürler:D

Yukarı Git