OGRE Kütüphanesi

OGRE Kullanımı, Entity, SceneNode, SceneManager vb. OGRE sınıflarının kullanımı. BasicTutorial bölümünün Türkçe dersi.

Bu yılın başında kurduğumuz küçük bir grupla OGRE (Object-Oriented Game Render Engine) Kütüphanesi üzerine çalışmalar yapmaya başladık. Aşağıdaki linkten hazırladığımız 336 sayfalık eğitim dökümanına ulaşabilirsiniz.

İçeriğini istediğiniz gibi kopyalayıp paylaşabilirsiniz (tabii bize de küçük bir teşekkür yazısı yazmak şartıryla :) )

Dokümanın Bölümleri:
[*] Bölüm 01 Tanıtım
[*] Bölüm 02 Hazırlık
[*] Bölüm 03 Ogre Uygulamasını Çalışmalar İçin Hazırlama
[*] Bölüm 04 Koordinatlar, 3b'de Döndürme Ve Vektörler
[*] Bölüm 05 Dokümanın Ders Konsepti Hakkında Bilgilendirme
[*] Bölüm 06 Ders 1 - En Temel Ogre Yapılarına Giriş
[*] Bölüm 07 Ders 2 - Kameralar, Işıklar Ve Gölgeler
[*] Bölüm 08 Ders 3 - Terrain, Gökyüzü Ve Sis
[*] Bölüm 09 Ders 4 - Framelistener Ve Tamponlanmamış Girdi
[*] Bölüm 10 Ders 5 - Tamponlanmış Girdi
[*] Bölüm 11 Ders 6 - Ogre Framework'unu Hazırlama (Ogre Startup Sequence)
[*] Bölüm 12 Ders 7 - Ceguı Kütüphanesi
[*] Bölüm 13 Ders 8 - Tekli/Çoklu Scenemanager Kullanımı Ve Split Screen Tek.
[*] Bölüm 14 Projelerin Başlangıç Kod Dosyaları
[*] Bölüm 15 Projelerin Hazır Kod Dosyaları (Kaynak Dosyaları)
[*] Bölüm 16 Fonksiyonların Referansları (Apı)
[*] Bölüm 17 Genişletme Bölümü
[*] Bölüm 18 Terimler Sözlüğü
[*] Bölüm 19 C/C++ Ders Arşivi

Hazırladığımız dosyanın linki içinb (uygularken daha pratik olması için CHM versyonu da vardır) tıklayınız.

NOT: Yeni çalışma sezonumuz 2013 Ekim'inde başlayacak. O zamandan itibaren dosyaları fırsat oldukça güncelleyecek, yeni çalışmalar ekleyeceğiz.

Sorularınız, anlamadığınız yerler olursa sorabilirsiniz. Programlama konusunda profesyonel değiliz ama galiba amatörde sayılmayacak kadar bilgilimiz var. Hatalı bir bilgi görürseniz, bildirebilirsiniz.

Tüm oyun severlere sevgi ve saygılarla...


  • Etiketler;
Yorum Yaz

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekiyor!

Yukarı Git