Objective-C UISwitch ve Image View

Bu yazımda UISwitch ve UIImage sınıfını kullanarak uygulama üzerinde Switch kullanımını anlatmaya çalışacağım.

Merhaba
Bu yazımda UISwitch ve UIImage sınıfını kullanarak uygulama üzerinde Switch kullanımını anlatmaya çalışacağım.

Switch'e neredeyse şimdiye kadar hazırladığım tüm uygulamalarda ihtiyaç duydum.ON-OFF olmak üzere iki değeri var tıklayarak bu değerleri değiştiriyoruz.Bu dersimizde ekranda iki resim ekleyeceğiz bu resimlerin görünürlüğünü switch ile kontrol ederek basit bir uygulama hazırlayacağız.

Adım 1
Xcode açarak yeni bir proje açıyoruz. Select File > New Project



Ben Proje adına Switch yazıyorum.

Adım 2
ViewController (Görüntü denetleyicisi) ekleyerek bunu AppDelegate sınıfından tanımlayarak window ile ilişkilendiriyorum (Bu adımı İlk uygulamamız HelloWorld'de detaylı olarak anlatmıştım bu sebep den tekrar değinmiyorum.)

Adım 3
Bu uygulamada kullanacağımız UIImage ve UISwitch sınıflarını tanımlamak için ViewController.h sınıfımı açıyoruz.


#import <UIKit/UIKit.h>





@interface ViewController : UIViewController {

   //Resimlerimiz için UIImageView sınıfını kullanarak iki değişken oluşturuyoruz. 

    UIImageView*_imageView;

    UIImageView*_imageView2;

       

    

}

@property (nonatomic,retain) IBOutlet UIImageView*_imageView;

@property (nonatomic,retain) IBOutlet UIImageView*_imageView2;



//Swicth üzerinde her hangi bir değişiklik yapıldığında çalışacak olan metot'umuz.

-(IBAction) ChanceSwitch:(id) sender;

@end



Adım 4
ViewController.h(interface) Sınıfında değişkenlerimizi ve metotlarımızı tanımladıkdan sonra ViewController.h(Implementation)geçebiliriz.


// Switch üzerinde değişiklik yapıldığında çalışacak metodumuz.



-(IBAction) ChanceSwitch:(id) sender{

//UISwitch sınıfını kullanarak _switch adında değişkenimi tanımlıyor ve bu değişkene üzerinde değişiklik yapılan switch atıyorum.

    UISwitch*_switch=(UISwitch*)sender;

   //Swicth değerinin On/Off olduğunu sorguluyorum.

    if(_switch.on){

        //Switch açık konumda ise birinci resmi görünür kılıyorum.

        _imageView.hidden=NO;

        _imageView2.hidden=YES;

    }

    else{

  //Switch kapalı konumda ise ikinci resmi görünür kılıyorum.

        _imageView.hidden=YES;

        _imageView2.hidden=NO;

    }

}



Adım 5
Şimdiye kadar kullandığımız Switch ve iki resmi ViewController.xib açarak Interface Builder ile View alanına ekliyoruz.



Interface Builder birleşenlerinden (components) bir Switch ve iki Image View sürükle bırak işlemi ile View alanına ekliyoruz. Image View'e tıklayarak sağ menüden Image kısmına her hangi bir resim atıyoruz.


Aynı işlemi diğer Image View üzerinde farklı resim atayarak yapıyoruz.

Adım 6
Eklediğimiz Switch ve Image View objelerini ViewController.h(Interface) sınıfında tanımladığımız değişkenler ile ilişkilendirmeliyiz.



Image View alanına sağ tıklayarak açılan siyak kutucuktan ilk ration butonu sürekle bırak işlemi ile File's Owner üzerine bıraktığımızda Interfa kısmında açtıgımız _imageView ve imageView2 değişkenden birini tercih etmemizi isteyecektir.İki resmi iki farklı değişkene atıyoruz. (Resim 1 = _imageView ,Resim 2= _iamgeView 2)

Not;
Sizden View alanına iki Image View (Resim) eklemenizi isterken Yukarıdaki resimde View alanımda tek resim gözüküyor. Bunun sebebi iki resmi üst üste ekledim Bunu siz de böyle yapabilirsiniz.

Adım 7
Switch On konumunda 1. Resim Off Konumda ise 2.resimi görünür kılıcaz Switch Default On geldiği için bizde 2.Resmi Default kapalı (Görünmez) getirmek zorundayız. Bunun için,

2.Resim (ImageView) tıklayarak sağ menden Hidden seçilir hale getiriyoruz.



Bu adımda beraber Image View yapmamız gerekenleri tamamladık.

Adım 8
Image View ViewController.h sınıfında tanımladığımız değişken ile ilişkilendirdik.Bu adımda ise Switch ilişkenlendirmesini yapacağız.
View alanımıza eklediğimiz Switch üzerinde kullanıcı değişiklik (On /Off) yaptığında çalışması gereken metotu atayacağız.

Switch tıklayarak sağ taraftaki menüden Value Changed sürükle bırak işlemi ile File's Owner üzerine bırakıyoruz ve ChanceSwitch'i seçiyoruz.



Bu ilişkilendirmeyi de tamamladıktan sonra tüm adımları eksiksiz uyguladıysanız uygulamanız çalışacaktır.

Bu uygulama ile ne yaptık kısaca anlatmak istiyorum.Uygulamamıza iki resim ve bir switch ekleyerek iki resmin görünürlüğünü Switch ile kontrol ettik.

Uygulamayı test edebilmek için Build > Build and Go demelisiniz. Kullandıgınız xCode sürümüne bağlı olarak Sağ üst köşeden "Run" diyebilirsiniz.

Ön İzleme ve Kaynak Dosyası




  • Etiketler;
Yorum Yaz

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekiyor!

Yukarı Git