Objective-C UISlider

Bu dersimizde UISlider sınfını kullanarak,basit bir örneklendirme ile Sider kullanımını anlatmaya çalışacağım.

Merhaba,
Bu dersimizde UISlider sınfını kullanarak,basit bir örneklendirme ile Sider kullanımını anlatmaya çalışacağım.

Ekranımıza bir slider ve bir label ekleyeceğiz. Slider değeri değiştikçe labelde bu değeri yazdıracağız.

Adım 1
Xcode açarak yeni bir proje açıyoruz. Select File > New Project > View - Based Application proje adına ben Objective_Slider yazıyorum.

Adım 2
Objective_SliderViewController.h sınıfını açarak kullanıcagım değişkenleri metotları tanımlamam gerekli.


#import <UIKit/UIKit.h>



@interface Objective_SliderViewController : UIViewController {

 //_slider değişkenimi tanımlıyorum.

    UISlider *_slider;

//_label değişkenimi tanımlıyorum.

    UILabel *_label;

    

}

@property (nonatomic,retain) IBOutlet UISlider *_slider;

@property(nonatomic,retain) IBOutlet UILabel*_label;



//Slider üzerinde değişiklik yapıldığında çalışacak metodum.

-(IBAction) chanceSlider;

@end



Adım 3
Değişkenlerimi tanımladıktan sonra implementation üzerinden bu değişkenlere erişim sağlayabiliriz.


@implementation Objective_SliderViewController

@synthesize _slider;

@synthesize _label;





//Slider üzerinde değişiklik yapıldığında çalışacak metodum.

-(IBAction) chanceSlider{

    //Slider değerini atıyorum.

    int a=_slider.value;

   //String bir değişken oluşturuyorum ve bu değişkene slider değerini atıyorum.

    NSString *_string=[[NSString alloc]initWithFormat:@"Value %i",aa];

    //Slider değerini atadığım string değişkenimi label'a yazıyorum.

    _label.text=_string;

}



//Uygulama açıldıgında ilk çalışacak metodumuz.

- (void)viewDidLoad

{

//Defaul slider üzerinde değişiklik yapılmadan label'da yazacak metni belirliyorum.

    NSString *_string=[[NSString alloc]initWithFormat:@"Value 5"];

    _label.text=_string;



    [super viewDidLoad];

}



Adım 4
Bu adımda ,az önce tanımladığımız slider ve label değişkenlerini interface builder birleşenlerinden ekleyerek bu değişkenler ile ilişkilendireceğiz. Sağ tarafdaki sınıf ağaçından Objective_SliderViewController.xib sınıfını seçiyoruz.Seçim ile birlikte İnterface Builder açılması gerekir.



Adım 5
Interface Builder birleşenlerinden (components) View alanıma Slider ve Label ekliyorum.



Adım 6
Eklediğim slider üzerine sağ tıklıyorum açılan siyah kutucuktan Value Changed karşısındaki radio butonu sürekle bırak yöntemi ile File's Owner üzerine bıraktığınızda chanceSlider motudumuzu göreceksiniz bu metodu seçerek chance olayını bu metodumuz ile ilişkilendirmiş oluyoruz(bknz 1).Aynı sürekle bırak işlemini yine siyah kutucuktaki New Referencing Outlet üzerindede uyguluyoruz.(bknz -2)

bknz-1


bknz-2


Adım 7
Slider ilişkilendirmelerini tamamladıktan sonra benzer işlemleri label üzerindede yapacağız.Sağ tıklayarak açılan kutucuktan New Referencing Outlet karşındaki radio butonu sürekle bırak yöntemini ile File's Owner üzerine bırakıyoruz.



Tüm adımları eksiksiz tamamladıysanız uygulamanızı çalıştırdığınızda aşağıdaki gibi ekran görüntüsü almanız gerekir.

Uygulamayı test edebilmek için Build > Build and Go demelisiniz. Kullandıgınız xCode sürümüne bağlı olarak Sağ üst köşeden "Run" diyebilirsiniz.


  • Etiketler;
Yorum Yaz

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekiyor!

Yukarı Git