NumericUpDown İle Zikirmatik

Bu makalemizde NumericUpDown kavramını bir Zikirmatik örneğiyle anlatmaya çalışacağım.

Bu makalemizde "NumericUpDown" nesnesini bir zikirmatik örneğiyle anlatmaya çalışacağım. Yeni başlayan arkadaşlarımız için iyi bir örnek olacağını düşündüğüm için böyle bir örnek yapma kararı aldım .Amacım ufkunuzu geliştirmek olduğu için ayrıntıdan kaçındım.

Dilerseniz bu örneği "timer" ile su sayacı, elektrik sayacı kavramları gibi örnekler yapabilirsiniz. İyi dersler...




using System;

using System.Collections.Generic;

using System.ComponentModel;

using System.Data;

using System.Drawing;

using System.Text;

using System.Windows.Forms;



namespace deneyy

{

    public partial class Form1 : Form

    {

        

        public Form1()

        {

            InitializeComponent();

        }



  







        private void button1_Click_1(object sender, EventArgs e)

        {

    





            // Not : NumericupDown4 = birler basamağı(nı) ifade ediyor

            // Not : NumericupDown3 = onlar basamağı(nı) ifade ediyor

            // Not : NumericupDown2 = yuzler basamağı(nı) ifade ediyor

            // Not : NumericupDown1 = binler basamağı(nı) ifade ediyor





            numericUpDown4.Value++; // butonumuza bastığımızda birler basamagini birer artır(t)ıyoruz.

            if (numericUpDown4.Value > 9) // eğer birler basamagı 9 'u gecerse 

            {

                numericUpDown3.Value++; // onlar basamığını bir(er) artır(t)ıyoruz.

                numericUpDown4.Value = 0; // birler basamagını da sıfıra eşitl(et)iyoruz

            }

            else if (numericUpDown3.Value > 9) //eğer onlar basamagı 9 'u gecerse 

            {

                numericUpDown3.Value = 0; // onlar basamagını da sıfıra eşitl(et)iyoruz

                numericUpDown2.Value++;// yüzler basamığını bir(er) artır(t)ıyoruz.

            }

            else if (numericUpDown2.Value > 9) // eğer yüzler basamagı 9'u gecerse

            {

                numericUpDown1.Value++; // binler basamagini bir(er) artır(t)ıyoruz.

                numericUpDown2.Value = 0; //onlar basamagını da sıfıra eşitl(et)iyoruz

            }

            else if (numericUpDown1.Value > 9) // eğer b,nler basamagı 9'u gecerse

            {

                MessageBox.Show("ALLAH kabul etsin");





            }





        }



      



        private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)

        {



        }

    }

}


  • Etiketler;
Yorum Yaz

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekiyor!

Zikirmatik mi ?
Merhabalar, amaç sadece yukarıda (da) belirttiğim üzere "NumericUpDown " nesnesinin kullanımını göster(t)mektir.Teşekkürler
public class MainActivity extends AppCompatActivity { private int i =0 ; @Override protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) { super.onCreate(savedInstanceState); setContentView(R.layout.activity_main); final TextView txt = (TextView)findViewById(R.id.tx); final Button btn = (Button)findViewById(R.id.button); final Button btn2 = (Button)findViewById(R.id.button2); final Button btn3 = (Button)findViewById(R.id.button3); final TextView txt2 = (TextView)findViewById(R.id.textView); btn.setOnClickListener(new View.OnClickListener() { @Override public void onClick(View v) { i++; txt.setText(Integer.toString(i)); if(i == 100) { txt2.setText("Burası 100. sayı"); } } }); btn2.setOnClickListener(new View.OnClickListener() { @Override public void onClick(View v) { i--; txt.setText(Integer.toString(i)); } }); btn3.setOnClickListener(new View.OnClickListener() { @Override public void onClick(View v) { i=0; txt.setText(Integer.toString(i)); if (i == 0) { txt2.setText("Zikirmatiği Resetlediniz."); } } }); } }

Yukarı Git