Neden InDesign Kullanmalı?

Neden InDesign Kullanmalı?

InDesign, grafik tasarımcılarının basılı çok sayfalı işleri tasarlarken vazgeçemediği bir program haline dönüştü.

InDesign, grafik tasarımcılarının basılı çok sayfalı işleri tasarlarken vazgeçemediği bir program haline dönüştü. Çok karıştırıldığı bir program olan Illustrator ile diğer programlardan farkları ve artıları üzerine bir incelemeye ne dersiniz?

InDesign ile sık sık karıştırılan Illustratör vektörel bir çizim programıdır. Indesign ise masaüstü yayıncılık programıdır. Indesign ile bir broşür, bir afiş, bir dergi gibi reklam içeren, şekil, zemin, resim ve planı yazı ile rahatlıkla buluşturarak özgün tasarımlar, masaüstü yayıncılık ürünleri ortaya çıkarılabilir. Illüstratör ise bir vektör çizim programı olduğundan resim alış yeteneği indesign kadar gelişmemiştir. Bu durum çalışma sırasındaki (corel vari) ağırlaşmaları ile kendini ispatlamıştır.

Indesign'daki otomatik resim alma, çoklu resim alma, bir anda resimlerin tamamına müdahale edebilme gibi özellikler Illustrator'de mevcut olmadığı gibi, illüstratörlerin de zaten resme ihtiyacı yoktur. Hasılı bu program sayfa mizanpajı için, reklam mizanpajı için üretilmemiştir. Zaman kaybı olur.

Illustrator'ü hiç mi kullanmayacağız? Hayır, biz tasarımcılar Illustrator'ü nasıl ki Photoshop'u bitmap, yani pixsel tabanlı envanterlerimiz olan resimlerimizi düzenlemekte kullanıyor isek, aynı mantıkla düşünerek, vektör tabanlı envanterlerimiz olan .eps leri, vektörlerimizi, clipartlarımızı düzenlemek, profesyonel çizim yapmak için kullanacağız. Aynı zamanda Illustrator'de daha zengin vektör süslemeleri de mevcuttur. Bunları sayfa tasarımında ve reklam çalışmaları yaparken kullanabiliriz.

Genellikle resim ve yazıların bir araya geldiği reklam çalışmaları yapılırken Indesign'ın kullanılmasının bir özelliği de, müşteri daha telefondayken bile gerekli düzenlemeyi hızlıca yaparak tekrar müşteriye mail atma kolaylığı sunmasıdır. Hiç bir ağırlık ve bekleme olmaksızın Indesign bu yeteneğiyle bu konuda kullanıcılarına bir ayrıcalık sunmaktadır. Masaüstü yayıncılığında kullanıldıkça ortaya çıkan şaşırtıcı hız sağlayan sayılamayacak kadar özelliği mevcuttur.

BAZI ÖZELLİKLER

  • Data marge özelliği, resimlerin otomatik olarak entegrasyonu, yerleştirilmesi, hatta bunlara reklam spotlarının otomatik eklenmesi,
  • Resimlerin ölçülerinin bozulmaması, resim formatlarının RGB olarak veya çözünürlüğü düşük unutulduğunda uyarı sisteminin mevcut olması,
  • İstediğimiz sayıda verilmiş olan resimlerin bir anda istediğimiz düzende tasarıma yerleştirilebilmesi ve bir kaç dakikada tasarımın tamamlanması.
  • Aynı cins yapılan reklam çalışmalarında bir tasarımın diğerine rahatlıkla entegrasyonu, uygulanması. Bu hem maliyet, hem de zaman açısından önemli sayılabilecek kazançlar sağlamaktadır.
  • Indesign'ın tüm çalışmalarınızı fontları ve resimleri ile paket eden bir özelliği mevcuttur.
  • İki programın da kullanıcılarının vardıkları kanı şudur. Illustrator'le sayfa, reklam tasarımı çalışmak, top sahası büyüklüğünde bir zemini diş fırçasıyla süpürmeye benzer. Illustrator ve Photoshop Indesign'a yardımcı olarak kullanılabilir. Örneğin, Indesign ile tasarım yapılırken çalışmada kullanılan piksel (Photoshop) veya vektör (Illustratör) grafikleri işlemek InDesign ile ilgili değildir.
  • Indesign'da çalışmalarımızın baskı öncesinde denetlenmesine yarayan Preflight özellikleri mevcuttur. Photoshop'u açmadan RGB 72 DPI kontrolü yapılabilir.

Yukarıda sayılan maddeler ışığında Indesign'ın gerek özellikleri, gerek hızı sebebiyle masaüstü yayıncılıkda daha aktif kullanılması gerekir. Fakat bununla birlikte vektör işlemede, vektör işleme programı olan Illustrator'ü, fotoğraf işlemede ise bir fotoğraf işleme programı olan Photoshop'u kullanmalıdır.

Sonuç olarak ürünü satan Adobe firması yetkilileri bile yaptıkları tanıtımlarda, katıldıkları fuarlarda sunum yaparlarken satın alma karşılaştırmalarında Illustrator'ü masaüstü yayıncılıkta tavsiye etmediklerini açıklayarak, sattıkları ürünleri yerli yerinde ve amacına uygun kullanmanın, kullanıcıya veya şirketlere hem hız hem de maliyet açısından kazanç sağlayacağını belirtmektedirler.

Adnan Apaydın
Adnan Apaydın, o yıllarda basın yayın sektörünün göz bebeği olan Cağaloğlu’nda dünyaya geldi. Çocukluk yılları gazetecilerin, dergi ve kitap yayıncılarının arasında, onlarla aynı havayı soluyarak geçti. Baba mesleği olan yayıncılık sektöründe, Editörlük, Basın Yayın, Masaüstü Yayıncılıkta kendisini geliştirdi. Basın Yayın Sektörü’nün duayenlerinden ve İhlas Haber Ajansı kurucularından Ramazan Aydın’ın yanında Eminönü Belediyesi Basın Yayın Danışman Yardımcılığı görevini gerçekleştirdi. 2000’li yıllarda, Eminönü Belediyesi Basın Yayın Müdürlüğü’nde haber takibi, halkla ilişkiler ve tanıtım faaliyetlerini yürüttü. 2004 yılında Cağaloğlu’nda A4 Dizgi ve Grafik Merkezi adlı Reklam Ajansı’nın Genel Müdürlüğü’nü yaptı. Bir çok belediyenin tanıtım faaliyetlerini bu ajansı ile yürüttü. Sektörde yeniliklere ayak uydurmak ve kendisini daha çok geliştirmek adına “Şampiyon Daktilo- Sekreterlik Kursu’nda On parmak Hatasız F Klavye Eğitimi” ve “Bilge Adam Eğitim Kurumları”ndan tasarım programlarına yönelik eğitimler aldı. Bunun yanında gerek medyadan, gerekse yine sektörüyle ile ilgili kitaplardan faydalanmak suretiyle bu konuda eğitimini geliştirdi. Samsun 19 Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Tarih Öğretmenliği bölümünden başarıyla mezun olan Apaydın, 4 yıllık eğitimi süresince Osmanlıcasını da bu sayede geliştirdi. Tarih ve Osmanlıca eserlerinin hazırlanması ve takibi konusunda başarılı eserler ortaya koydu. Yaptığı çalışmalarına, mezun olduğu fakültenin formasyon kazanımını da birleştirerek Cağaloğlu Kız Meslek Lisesi’nde “Dergi ve Prestij Kitap Tasarımcılığı, Reklamcılık ve Grafik Programları – Piktogramlar – Renklerin İnsan Psikolojisi Üzerindeki Tesirleri” konularında eğitimler verdi. Öğrencilerine verdiği pratik ve uygulamalı eğitimler sayesinde birçoğunun meslek sahibi olmasında katkıda bulundu. Büyük bir kısmı prestij eser kitaplar (Arapça, Türkçe, Osmanlıca, İngilizce, Fransızca..) olmak üzere, 100 ün üzerinde prestij eser, kitap, dergi, prestij katalok ve kurumsal kimlik çalışmaları oldu. Çeşitli Kamu ve özel sektör kuruluşlarına sanat yönetmenliği hizmeti veren Apaydın, askerlik hizmetleri sırasında tasarım ve baskı dalında gösterdiği üstün hizmetler neticesinde Kara Kuvvetlerinin senede bir defada sadece 5 kişiye verdiği “Kırmızı Tezkere”yi ve bunun yanında yine birçok takdir ve teşekkür belgesini almaya hak kazandı. – Tasarımını gerçekleştirdiği “ASIRLAR BOYUNCA EMİNÖNÜ” adlı prestij eserin tanıtımı, “Sultanahmet Binbirdirek Sarnıcı”nda sanatçılar eşliğinde gerçekleştirildi ve bu tanıtım sırasında kendisine “tasarım özel ödülü” takdim edildi. – İETT’ye hazırladığı prestij eser olan “Faytonlardan Marmaray’a İSTANBUL’da ULAŞIM” kitabının tanıtımı için “Proteam Academy”nin düzenlediği özel bir programda teşekkür plaketi aldı. – Ünye Hayat Dergisi’nde ortaya koyduğu tasarımlar üzerine, “etkili dergi tasarımı” ödülü aldı. – “Bir Yunus Emre” de Ünye’de” adlı prestij kitabı ile Yunus Emre Derneği’nden bir teşekkür plaketi aldı. Apaydın, son günlerde yayıncılığın yeni adı olan “Digital Publishing, DPS, Epub Uygulamaları” alanında ipod ve android tablet ve telefonlar için hareketli dergi, kitap çalışmalarını hobi olarak sürdürmektedir.
Yorum Yaz

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekiyor!

Yukarı Git