MovieClipLoader Sınıfı ve işlevi AS 2.0

Bu Dersimizde MovieClipLoader Sınıfını detaylı bir şekilde inceleyeceğiz

Merhaba Arkadaşlar;
Bu Derste Sizlere MovieClipLoader Sınıfını Tanıtıp ve ne işlev gördüğünü anlatacağım... Bu Ders Action Script 2.0 içeriklidir...
Başlayalım...

Adından da birşeyler anımsattığı gibi bu bir yükleme yardımcısı bir nesnedir arkadaşlar... Yani Flash videomuzun içerisine dışarıdan bir resim , swf , video(FLV) ya da size gerekli olan herhangi bir dosya çağırma işlemlerinde kullanılır...

Bunu açalım;

Web Sitemiz için Bir Flash Resim Galerisi Hazırlayacağız ve resimlerimizde çok kaliteli resimler. Bunları Flasha import etmek bir facia olurdu bence...

İşte Bu MovieClipLoader Sınıfını Kullanarak resimleri dışardan çağırıyoruz ve resimleri dışarıdan çağırırıkende başka animasyonlar oynatabiliyoruz...

Nesnemizin Özelliklerine Gelince;
Bu MovieClipLoader Sınıfına ait bir nesnenin 5 adet olayı vardır;


MovieClipLoader.onLoadStart(hedef mc , statüsü) // Yükleme Başladığında

MovieClipLoader.onLoadProgress(hedef , yuklenenmiktar , toplammiktar) // Yüklenirken

MovieClipLoader.onLoadComplete() // Yükleme Bittiğinde

MovieClipLoader.onLoadInit(hedef mc) // Yükleme Bittiğinde ve MovieClip Çalıştuğında

MovieClipLoader.onLoadError(hedefmc , hatakodu) // Yükleme Hata verdiğinde



Bir Takımda Komutları var tabi ki..

MovieClipLoader.getProgress() //Yükleme işleminin durumunu bildirir
MovieClipLoader.loadClip(adres,hedef movieclip) / Yüklenecek Resim vs... yüklemee adresi movieclip


MovieClipLoader.unLoadClip(hedef movieclip) // MovieClipi kaldırmaya yarar

MovieClipLoader.addListener(atanmış nesne); // MovieClipLoader nesnesine yeni bir takipçi tanımlar



MovieClipLoader.removeListener(atanmış nesne); // MovieClipLoader nesnesine daha önce atanmış bir takipçiyi kaldırmaya yarar...



Örnek Kodlarımızla Pekiştirelim....


var myMCL= new MovieClipLoader();  // Yeni Bir MovieClipLoader Oluşturduk



myMCL.onLoadStart = function (hedefMC)

{

        var loadProgress = myMCL.getProgress(hedefMC);

        trace (hedefMC+ " yüklenmeye başladı");

        trace ("Yüklenen Boyut=" + loadProgress.bytesLoaded);

        trace ("Toplam Boyut=" + loadProgress.bytesTotal);

}// Burda ise kliploader nesnemizin yükleme başlama anını ele aldık...



myMCL.onLoadProgress = function (hedefMC, yuklenen, toplam) {

        trace("Hedef : " + hedefMC);

        trace("Yüklenen Dosya Boyutu=" + yuklenen);

        trace("Toplam Dosya Boyutu=" + toplam);

}// Burda ise Yükleme anını ele aldıkk...



myMCL.onLoadComplete = function (hedefMC)

{

        var loadProgress = myMCL.getProgress(hedefMC);

        trace(hedefMC+ " has finished loading.");

        trace("Yüklenen dosya boyutu=" + loadProgress.bytesLoaded);

        trace("Toplam Dosya Boyutu=" + loadProgress.bytesTotal);

}// Burda ise yüklemenin bitiş anını ele aldık...





myMCL.onLoadInit = function (hedefMC)

{

        trace("Hedef :" + hedefMC+ "  yükleme bitti ve çalışıyor");

}





myMCL.onLoadError = function (hedefMC, hata)

{

        myTrace ("Hata Kodu:" + hata);

        myTrace (hedefMC+ " Yüklemede Hata");

}



Evet arkadaşlar, bir MoviClipLoader nesnesinin neler yaptığını ve nelere yaradğını gördük umarım yararlı olmuştur...

Saygılarımla....
  • Etiketler;
Yorum Yaz

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekiyor!

Yukarı Git