Mouse'u Takip Eden Şekil

Web sitelerinde yada yaptığınız animasyonlarda bir MovieClip'in mouse'u takip etmesini nasıl sağlarız...

550x200 boyutunda boş bir Flash dokümanı açın ve daha sonra araç kutusundan Rectangle aracını seçerek sahneye bir kare çizin. Karenin genişliğini 100, yüksekliğini 200, x koordinatını 0 ve y koordinatını 0 olarak ayarlayın.

Daha sonra kareyi MovieClip olarak sembole dönüştürün ve kare_mc örnek ismini verin.



Bütün bu işlemleri tamamladıktan sonra Timeline'dan 1.anahtar kareyi seçin ve Action panelini açın (F9).

İşlemi tamamlamak için Actions paneline aşağıdaki kodu yazın.


onEnterFrame = function () {

    if(kare_mc._x < _xmouse){

        kare_mc._x = kare_mc._x + (_xmouse - kare_mc._x)/10;

    }else if(kare_mc._x > _xmouse){

        kare_mc._x = kare_mc._x - (kare_mc._x - _xmouse)/10;

    }

};



Ctrl+Enter ile filminizi test ettiğinizde karenin mouse'u takip ettiğini göreceksiniz.
  • Etiketler;
Hakan Çamoğlu
1983 İstanbul doğumludur. 1999 yılından bu yana web tasarımı/programlama üzerine çalışan Hakan Çamoğlu, halen 2004 yılında kurduğu ajansında işlerini sürdürmektedir. Aynı zamanda özel eğitim merkezlerinde web tasarımı konusunda eğitmenlik ve danışmanlık yapmaktadır. Vidobu.com kurucu ve ortağıdır. Flash, Dreamweaver ve Captivate konularında Adobe Certified Expert sertifikasına sahiptir. Vazgeçemediği hobileri ise fotoğraf çekmek ve gitar çalmaktır.
Yorum Yaz

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekiyor!

ellerinize sağlık gerçekten güzel bi ders olmuş.yalnız ben bu örnekteki gibi bi mc oluşturdum bunun içinde sıralı butonlar var.burdaki gibi mouseyi takip ediyor fakat üstüne gelince durmasını istiyorum bunu nasıl yapabilirim yardımcı olursanız sevinirim.tekrar tşklr
Çokk Teşekkürler Yalnız yukarı aşağı hareket nasıl yapılır.
emeğe saygıı
Yazmış olduğun kod şeklin,fare imlecini belli bir hassaslıkla(bu hassaslık yazdığın koda göre /10 değeri değiştirerek ayarlanabilir)takip etmesi içindir.Eğer şeklin fare imlecini birebir takip etmesi isteniyorsa şeklin x ve y eksenini mouse x ve y eksenine direk eşitlemek daha mantıklı olur: onEnterFrame=function () { kare_mc._x=_xmouse; kare_mc._y=_ymouse; }; uygundur. Yazdığın kodda imlecin kordinatları her değiştiğinde pc hesaplama yapmak zorunda kalacak,bu da pc yi biraz zorlayacaktır.
yukarı ve aşağı için bunu yaz onEnterFrame = function () { if(kare_mc._x < _xmouse){ kare_mc._x = kare_mc._x + (_xmouse - kare_mc._x)/10; }else if(kare_mc._x > _xmouse){ kare_mc._x = kare_mc._x - (kare_mc._x - _xmouse)/10; } { if(kare_mc._y < _ymouse){ kare_mc._y = kare_mc._y + (_ymouse - kare_mc._y)/10; }else if(kare_mc._y > _ymouse){ kare_mc._y = kare_mc._y - (kare_mc._y - _ymouse)/10; } }} ;
çok güzel bi çalışma olmuş eline sağlık
kardeşler bunun aynısından bi daha var galiba 1. sayfada
teşekkürler çok işimize yarayacak bi çalışma olmuş
ALLAh Razı Olsun..Çok Güsel :gul:
ya sağolun ama ben herşeyi tam yapıyorum ctrl+enteri tıkladığımda hem cisim mausu takip etmiyo bide hata veriyo sebebi ne acaba öğrenebiliriyim?
ya çok saolun sayenizde hoca 0 vermiyecek:D:gul:
çok teşekkürler çok yararlı bir çalışma
:Dgüzel olmuş kardeş
güzel olmuş kardeş...:kirp::kirp::kirp:
Teşekkür ederim çok işime yaradı
tşk :)))))))))
1 anahtar kare neresi

Yukarı Git