Math sınıfı ve kullanımı

Bu dersimizde ActionScript 3.0 Math sınıfı ve kullanımı anlatacağım.

Bu dersimizde ActionScript 3.0 Math sınıfı ve kullanımı anlatacağım.

Math sınıfı,Flas içersinde matematiksel işlemlerimizi yapabilecegimiz bir sınıf olarak karşınıza çıkacaktır.

Math sınıfı statik bir sınıf oldugundan tüm özelliklerine ulaşabiliriz,

Eyer Flas içersinde matematiksel İşlemler yapıyorsanız,

bu foksiyonların elinizin altında bulunmasında yararlı olacagını düşüyorum.

1-ABS.

trace (Math..abs ( ) ) ;

Not: Bizden Her zaman 1 Adet rakam bekler. ve Flas içerinde yazdıgımız herhangi rakamını mutlak degerini bize verir.


2 - Ceil .

Not : Bir sayını üst tam sayıya döndürür.

trace (Math.ceil () );

3. E .sabiti

Not: E sabiti bir sayının bize sabitini verir,

trace (Math.E) ;



4-floor

Not: floor Bize ondalıklı sayı atarak tam sayıyı verir

trace(Math.floor ()) ;

5- Max

Not : Verdigimiz 2 rakam arasındaki en büyük olanını döndürür

trace (Math.max ());

6 -Min

Not : Verdigimiz 2 rakam, arasında en kücük olanına döndürür .Max'ın tam tersini gercekleştirir

trace (Math.min ());

7-Pow

Not : Verilen 1. sayının üssünü hesaplar. üst olarak 2. sayıyı alır

trace (Math.pow (3,4 )); // 3*3= 9

8-Rould

Not : Verilen sayının en yakın tam sayıya yuvarlar .

trace (Math.rould ());

9- Sqrt

not : verilen rakamın karakökünü almak için kullanılır .

trace (Math.Sqrt ());

10.Ramdom

trace.(Math. Ramdom ());

Ramdom bizden herhangi bir rakam kabul etmez , zaten kendisinden birşey üretmesini istedigimiz bir method olacaktır.

Ramdom rakam olarak 1 ile 0 arasından rakam üretir. Eyer

Flas içersinde ramdom bir işlemler yaptırmak istersek,

örnegin; 1 ile 5 arasında bir rakam secer ve bunu kullanmak istersek bunu

mutlaka ramdom sınıfını kullanarak yaparız ancak burada şöyle bir sorun çıkacaktır.

Ramdom 1-0 arasında bir rakam ürettigine göre ben 0 ile 5 arasından bir rakam saglamayabilirim

bu durumda bir ramdom sınıfı bir degişkene atarak sorunu ortadan kaldırabiliriz örnegin ;


var ran:Number =Math. Floor (new ramdom () *5);

trace (ran);



iyi çalışmalar.

  • Etiketler;
Yorum Yaz

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekiyor!

Yukarı Git