Line Komutuyla Sehpa Yapımı

Bu dersimizde 2. boyuttan 3. boyuta geçmeyi, yani Line komutu ile sehpa yapımını göreceğiz.

Bu dersimizde 2. boyuttan 3. boyuta geçmeyi, yani Line komutu ile sehpa yapımını göreceğiz.

Öncelikle line komutunu seçip front görüntüsünde çizime başlıyoruz. Burada dikkat etmeniz gereken Creation Method alt seçeneklerinde çizgi tiplerini corner olarak işaretlemeniz. Kısaca bilgi vermek gerekirse corner düz çizgi bezier i eğik çizgi olarak düşünebiliriz. Değişik kombinasyonlar kullanarak farkı görebilirsiniz.

Not: Çizerken shift tuşsuna basarsanız çizginiz yatayda ve dikeyde düz çizer. Ve yanlış tıklarsanız da tıklama noktanızı geri almak için backspace yani silme tuşuna basabilirsiniz.



Şekillerdeki gibi çizmeye devam ediyoruz:



Aşağıdaki gibi bir şekil meydana geldiğinde son nokta ile ilk noktayı birleştirmeliyiz. Tıkladığınızda Close spline uyarısı geliyor. Buna tıklayalım ki line ile yaptığımız çizim spline a dönüşsün.



Spline yaptıktan sonra eğri olan çizgileri düzenleyebiliriz o yüzden çizimlerin eğri olması sorun değil.



Bunun için modify sekmesinde line seçeneğinin artı kısmına tıklıyoruz. Gelen alt seçenekleri çizdiğim şekli düzeltmek için kullanacağız.

Vertex: Köşe noktaları değiştirmek ve düzenlemek için kullanılır.
Segment: Kenar çizgiler üzerinde değişiklik yapmak için kullanılır
Spline: şeklin bütünü ile ilgili değişiklik yapmak için kullanılır.

Line alt seçeneğinden vertexi seçiyoruz.



İşaretli olan vertexle ilgili taşıma yapacağım için move komutunu seçiyorum gelen kordinatlar üzerinden sürükleme yaparak istediğim değişikliği yapıyorum.



Alt şekildeki gibi seçim yaparak biraz ortadan daraltmak istiyorum.



Move komutuyla taşıma işlemi yapıyorum. Siz şeklinizden memnunsanız bu işlemi yapmanıza gerek yok.



Çizdiğimiz şekle üç boyut vermeye geldi. Modify seçeneğinden extrude komutunu seçiyoruz.






Amount değerini 80 veriyoruz. Siz çiziminize uygun şekle yakın bir amount değeri verebilirsiniz.



Daha sonra ayak kısmına geldi sıra. Create sekmesinden cylinder seçeneğini kullanarak top ekranında şekildeki gibi bir silindir çiziyoruz.



Ölçüleri aşağıdaki gibidir.



Şeklin kopyasını alıyoruz. Move + shift tuşunu kullanırsak kopyalama yapmış oluruz.



Daha sonra ikisini diğer taraflara da birer kopya alıyoruz.



Benim şeklim yukarıdaki gibi oluştu. front ekranından silindirlerimi seçiyorum



Move komutunu kullanarak alt tarafa şekildeki gibi taşıyorum.



Son tek olarak kopyasını aldığım silindire tıklıyorum ve boyutunu yükseltiyorum.



Ve boyutunu modifierden düzeltiliyorum. Front ekranından ölçüyü takip edin. Şekle yaklaştığında işlemi bitirin.



Şeklimiz oluştu. Metarial editörde wood dokusu ekledim.

Not: Diğer derslerde metarial editörün kullanımı mevcuttur.



Kolay gelsin.

  • Etiketler;
Beyhan Bayhan
Hakkında bilgi en kısa sürede eklenecektir.
Yorum Yaz

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekiyor!

meraba ben şuan solidworks programını kullanıyorum öncelikli sorum yeni başlıyan birisi için 3ds max'i mi yoksa solidworks'ü mü önerirsiniz. 2. olarakta dersleri inceledigimde hep dış tasarımlarım oldugunu gördüm ve şuan üzerinde çalıştıgımız hidrojenle çalışan araba projemiz için bu kadarı yeterli degil bu tip programlarda iç tasarım yapmak mümkün müdür. Şimdiden teşekkurler.
elbette mümkün. ben öneririm, çok severek çalışacağından eminim.
çok iyi bir çalışmaolnuş.Hemen denedim.Teşekkürler.
@CRGT: Hocam Solidworks ve 3DS Max ayrı dünyaların yazılımları. Üretime yönelik mühendislik tasarımları yapacaksan seçimin Solidworks olmalı. (Bu arada ben bu iş için Autodesk Inventor kullanıyorum.) Ama görsel yönü ağır basan animasyon, grafik, konsept tasarım vs yapacaksan 3DS Max tabi ki çok güzel ve bu alan için oldukça yetenekli bir yazılımdır. 3DS Max yazılımı da Autodesk firmasına aittir.

Yukarı Git