Kitap Kapağı Tasarımı Yapmak (2. Bölüm)

Aynı başlıklı bir önceki dersimizde bir kitap kapağının belli bir kalitede olması için önemli noktalara değinmiştik. Bu dersimizde de bir takım teknik noktalara değinmeye çalışacağız.

Aynı başlıklı bir önceki dersimizde bir kitap kapağının belli bir kalitede olması için önemli noktalara değinmiştik. Bu dersimizde de bir takım teknik noktalara değinmeye çalışacağız.

Bir önceki dersimizde anlattıklarımız daha çok estetik beğeninin kazanılmasına yönelik noktalardı. Bu dersimizde de işin biraz teknik boyutuna değinmeye çalışalım. Öncelikle kapağımızı tasarlamaya başlamadan önce kesinlikle baskı tekniğini, basılacak malzemeyi, basım teknolojisini vs. öğrenmeliyiz. Bu şekilde işimize çalışmaya başlarsak çok daha verimli bir sonuç alacağımız kesindir. Zira çoğu zaman tasarımımız bilgisayarımızın ekranında göründüğü gibi baskı sonrası da çok ışıltılı ve mükemmel görünmez. Bunun nedeni de yukarıda bahsettiğimiz konulardır. Bu konular üzerinde titizlikle duran bir tasarımcının baskı sonrası hayal kırıklığına uğraması çok küçük bir ihtimaldir. Ardından çalışmamızın çözünürlüğüne çok dikkat etmeliyiz. Çalışmamızın profesyonelliğinin baskı sonrasına yansıması için en az 300 dpi çözünürlükle çalışmalıyız. Formatımızı (matbaacının isteğine göre değişebilir) da .tiff olarak ayarlarsak bozulmaları en aza indirebiliriz. Daha doğrusu bozulmalara engel oluruz.

Örnek Çalışmamız:



Bu şekilde çalıştığımızda dosyalarımızın boyutu belki biraz büyükçe olacaktır ama ne önemi var ki artık piyasa upload siteleri ve 8 GB'lık parmakbelleklerle dolmuş durumda ;) Bunlardan başka daha önce de değindiğimiz gibi ölçülerde milimetrelik bile yanlışlıklar olmamalı. Hatta mm yi bırakın bir piksel bile çok önemlidir. Belki göze doğrudan görünmeyen hataları es geçebilirsiniz; ancak bu durum çalışmanıza gösterdiğiniz özveriyi gösterir. Dolayısıyla oldukça titiz çalışmalı teknik olarak asla ayrıntıları gözardı etmemeli. Zira Leonardo Da Vinci'nin de dediği gibi: başarı ayrıntılarda gizlidir.

Herkese kolay gelsin, konuyla ilgili sorularınıza her zaman açık olduğumu da belirtmeliyim sanırım..

  • Etiketler;
Ziya Kahraman
Samsun'da doğdu. Üniversite'ye kadar bu şehirde öğrenim gördü. Sonra Atatürk Üniversitesi'nde dil okudu. Türkçe öğretmenliğini bitirdi; ama eğitimci olmadı. Türkçe'yle yoğruldu dört yıl. Bu esnada yazılım dilleri kurcaladı zihnini.. HTML, PHP, ASP, CSS, Pascal.. Hepsinden bir tutam aldı, kokladı bıraktı. <P>Sonra tasarımı keşfetti. PS, AI, C4D derken grafik programlarını öğrenmeye başladı. Grafik programlarını ustalıklı kullanmaya başladı. Ama asıl işin programları öğrenmek olmadığını anlaması da çok geç olmadı. Gözünü eğitmesi gerektiğini fark etti ve tasarım kültürü üzerine kafa yordu. Grafiğin felsefesini özümsemeye çalıştı. Noktaların sadece nokta olmadığını düşünerek başladı asıl tasarlama serüveni. Önceleri yalnızca hayal kurdu, imgelerle boğuştu; zihninde tasarladı çizgileri, renkleri, şekillleri.. Sonra ekrana geçti hayaller ve ardından kağıtlara.. <P>Hâlihazırda grafik tasarımcı olarak çalışıyor. Genellikle katalog, dergi, broşür, kurumsal kimlik, logo ve ambalaj tasarımı yapıyor. Bunlar yanında 3B modelleme ve interaktif tasarım da çalışıyor. Yayınlamayı düşündüğü bir rubai kitabı, tamamlamaya çalıştığı bir şiir, bir de hikâye kitabı bulunuyor.
Yorum Yaz

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekiyor!

güzel paylasim tesekkürler
önccelikle bilgi paylaşımın için teşekkürler.Siz kapak baskı tekniği olarak ne önerirsiniz.Ben şu an bir sektör dergisi hazırlıyorum.Fazla adetli çalıştığımızdan stp tekniğinde basılıyor dergimiz buda biraz dijitale kaçıyor.Bu bende baskı sonrası hayal kırıklığına neden oluyor çünkü sayfalar bilgisayardaki gibi çıkmıyor baskı sonrası.Siz hem hızlı hemde kaliteli bir baskı tekniği önerirseniz çok memnun kalırım.
Baskı işlerinde bence oldukça tecrübeli bir arkadaşa göre [Ali Uçar] en iyi sonuç veren baskı tekniği bugün CTP tekniği. Bence de böyledir. Ama eğer sorduğunuz şey hangi renk modunda çalışmanız gerektiği ise bu konuda kesinlikle CMYK modunu önereceğim. Zira RGB'de çalıştığınızda istediğiniz sonuçları almaktan uzaklaşabilirsiniz.
ziyade'nin açıklamasına destek; CTP tekniği film den daha iyidir (%2-5'e varan tram kaybına rağmen) çünkü maliyeti oldukça düşürdüğü gibi uygulanabilirliğide kolaydır. Matbaada 4 renk dışında şu zamanlarda Hexachrome baskı tekniği de kullanılıyor. Bu teknikle RGB çalışmalarınızı herhangi bir renk değişmesi olmaksızın basabiliyorsunuz. Çünkü Hexachrome 6 renk üzerinden baskı yapıyor ve CMYK renk paletinin 2 katı renge ve pantonelerin %90'ını basabiliyor. Tabi bu da maliyet olarak size yansıyor
Teşekkürler alekko, bizlere konuyla alakalı daha geniş bilgi sunduğun için..
şu öerneklerden birazda ders olarak verseniz ne iyi olur vrya
Ders olarak derken aşama aşama bir kapağın nasıl yapıldığını mı göstermemizi istiyorsunuz?
VİDEOLU ANLATIMINIZ YOKMU BENCE WİDEOLU ANLATIM DAHA FAYDALI DİYE DÜŞÜNÜYORUM
SELMANDZGN sana katılıorum
cok bassit ama elerıne saglık genede::kirp:
diğerine göre daha çekici ama gözü yoruyo
tipografi de hiç fena değil
Teşekkürler..
evet gözü yoruyor diğer bir husus şiir kitabına değilde daha çok el sanatları çağrışımı yapıyor..yinede emeğinize sağlık..
[u]Boyutlar[/u] ne olmalıdır?

Yukarı Git