Kalemlik Yapımı

Spacing tool aracı ile kopyalama yapmayı öğrenelim hemde bir kalemlik yapalım.

Spacing tool aracı ile kopyalama yapmayı öğrenelim hemde bir kalemlik yapalım.


1- top ekranında aşağıdaki ayarlarda cylinder çiziyoruz.
(3d max'de genel itibariyle şekil çizilir sonra değerler verilir. Şekli çizdikten hemen sonra alt parametrelerinden değerleri değiştirebilirsiniz. Şekil seçili olduğu halde o değerleri göremiyosanız. Modify kısmına geçmeniz gerekiyordur.)



2- cylinder üstünde sağtuş/conver to/conver to editable poly yaparak poly objeye çeviriyoruz.



3- modify panelinden editable poly nin artı işaretine bakıp alt seçeneklerini görüyoruz. Edgeyi ytıklıyoruz.ve bütün şeklimizi seçiyoruz. Aşağıdaki görüntüyü elde ediyoruz.



4- edgenin paremetrelerinden create shape from selection butonuna tıklyoruz. Seçili olan şekilden shap elde edeceğiz. Ekrana gelen pencereden isim verip linearı seçiyoruz.ve tamam ı seçiyoruz.(smooth seçili olursa her kenar yumuşar)



5- select by name komutuna tıklıyoruz. Bu komut sahnede bulunan şekilleri isimlerine göre seçmemi sağlıyor. Bu seçenekten cylinder ı seçip select e basıyorum. Klavyeden del e basarak kalıp olarak kullandığımız şekli silmiş oluyoruz.



Aşağıdaki gibi bir şekil oluşmuş olmalı



6-modify menüsünden editable spline seçiyoruz. Renderin parametresini aşağıdaki gibi ayarlıyoruz.

2B çizilen objeler render ekranında gözükmezler. Gözükmesini istiyorsak renderable kutusunu işaretliyoruz. Yapılan ayarlamaların sahnemizde gözükmesini istiyorsak display renderi işaretliyoruz. Thickness 2B çizgilerin kalınlığıdır.



7-create/shape/circle komutuna tıklayarak circle alıyoruz. Ve şeklimizin üstüne top ekranında bir daire çiziyoruz. Eğer snap seçeneği aktif ederseniz merkezleri daha rahat bulabilirsiniz.(S kısa yoludur)



8-çizdiğimiz circleı snap seçeneğini kapatıp şeklin üstüne taşıyoruz. Move komutunu kullanarak. Create / box komutunu kullanarak bir bak çiziyoruz değerleri aşağıdaki gibidir.



9- sahnenin üstüne sağ tuşa tıklıyoruz. Ve sahnedeki şekillerin seçili olmadığından emin oluyoruz. Tool menüsü/spacing tool u seçiyoruz.

Spacing tool: 3d max programında kullanılan bir kopyalama metodudur. Obje ve objenin üstüne kopyalanacağı bir path (yol) kullanılarak kopyalama yapılır.

Pick point: ilk olarak bu tuşa tıklıyoruz. Ve objemizin seçimini yapıyoruz.(box).bu kısım kopyalanılacak objeyi seçmemi sağlıyor.

Pick path: bu butona tıklayarak cirkle ı seçiyoruz. (bu kısımda yol u belitliyoruz. Yol denilen çizimler 2 boyutlu çizimlerdir.)

Count: obje kopya sayısı.



Obje adedimizi ayarlıyoruz.



Farkındaysanız obje yönleri tek tarafa ve böyle olması benim işime yaramıyor. Bu yüzden obje yüzeylerini seçilen path boyunca çoğaltmak istiyorsam follow seçeneğini seçili hale getiriyorum.ve aşağıdaki görüntü oluşuyor.



Daha sonra kaplama yaparken işimi kolaylaştıracak olan gruplama yöntemini yapıyorum. Boxların hepsini seçerek group menüsünden group u seçerek isimlendiriyorum.



10- front ekranında altta kalan tel zeminimi yukarı taşıyorum move komutuyla.bütün pencerelerden bakarak hizalama işlemini kontrol ediyorum.



11- select by name seçeneğine tıklayarak circle ı seçili hale getiriyorum.



Şeklin üst tarafına kopyalıyorum(shift+ move komutunu ayna anda kullanırsak kopyalama işlemi yapacaktır. Genel pencereye ok dememiz gerekiyor. ve rendering panelindeki ayarları yapıyorum.



Kalınlığı siz kendinizde ayarlayabilirsiniz. Şeklimize meterial editorle kaplama yaparsanız daha gerçekçi görünecektir.





Kolay gelsin.

  • Etiketler;
Yorum Yaz

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekiyor!

biraz basit olmuş. ama ilk başlayanlar faydalanabilir

Yukarı Git