Java ve Animasyon (Bölüm 3)

Java'da animasyonlar üzerinde uzmanlaşmak isteyen arkadaşlara merhaba :) Bu çalışmamızda java'da hareket eden eğriler çizeceğiz. Fare'ye her tıkladığımızda, pozisyonunu değiştirip, farklı bir yere hareket edecek eğriler. Oldukça eğlenceli bir çalışma.

Java'da animasyonlar üzerinde uzmanlaşmak isteyen arkadaşlara merhaba :)

Bu çalışmamızda java'da hareket eden eğriler çizeceğiz. Fare'ye her tıkladığımızda, pozisyonunu değiştirip, farklı bir yere hareket edecek eğriler. Oldukça eğlenceli bir çalışma.

Kolay gelsin! :)


float beginX = 20.0;  // başlangıç x-koordinatı

float beginY = 10.0;  // başlangıç y-koordinatı

float endX = 570.0;   //son x-coordinate

float endY = 320.0;   // son y-coordinate

float distX;          // X-ekseninde hareket ediyor

float distY;          // Y-ekseninde hareket ediyor

float exponent = 4;   // eğriyi tanımlıyoruz

float x = 0.0;        // x koordinatının başlangıcı

float y = 0.0;        // y-kooridnatının başlangıç değeri

float step = 0.01;    // uzunluk değerimiz

float pct = 0.0;      // yüzdelik değeri



void setup() 

{

  size(640, 360);//genişliğini belirliyoruz

  noStroke();

  smooth();

  distX = endX - beginX;

  distY = endY - beginY;

}

//asıl eğrimizi çizen fonksiyon

void draw() 

{

  fill(0, 2);

  rect(0, 0, width, height);

  pct += step;

  if (pct < 1.0) {

    x = beginX + (pct * distX);

    y = beginY + (pow(pct, exponent) * distY);

  }

  fill(255);

  ellipse(x, y, 20, 20);

}

//mouse'a dokunduğumuzda yönünü değiştiren fonksiyon

void mousePressed() {

  pct = 0.0;

  beginX = x;

  beginY = y;

  endX = mouseX;

  endY = mouseY;

  distX = endX - beginX;

  distY = endY - beginY;

}

  • Etiketler;
Yorum Yaz

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekiyor!

Yukarı Git