IP Adresi Nedir, Ne İşe yarar?

Sizlere bu dersimde IP'nin ne işe yaradığını ve ne olduğunu anlatmaya calışacağım.

Sizlere bu dersimde IP'nin ne işe yaradığını ve ne olduğunu anlatmaya calışacağım.

IP Adresi

İnternet üzerinde tanımlı olabilmek için Internet Protocol (IP) numarasına ihtiyaç duyulur.Bu na IP Adresi denilmektedir. İnternet üzerindeki her bilgisayarın bir IP adresi vardır. Çünkü bilgisayarlar birbirlerine bu IP adresleri üzerinden bağlanırlar.

Domain adı ise bu IP adresinin daha anlaşılır bir görüntüsüdür.Yani hatırlanması daha zor olacak numaralardan oluşan IP adresleri yerine bu adrese karşılık gelen domain isimleri kullanılarak istenilen adrese kolayca ulaşılır.

Alan adları mümkün olduğunca kolay ve hatırlanabilir olmalıdır. Akılda kalıcı, uzun olmayan alan adları, çok sayıda ziyaretçinin sitenize ulaşabilmesini sağlar.

Domain adınızın; hizmet verdiğiniz sektör, sattığınız ürün veya mesleğiniz gibi unsurları içeren bir isimden oluşması da, yapılan aramalar sonucunda sitenizin bulunmasına büyük katkı sağlayacaktır.


  • Etiketler;
Oğuzhan Abalı
Oğuzhan Abalı, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Bilgisayar Programcılığı mezunu ve yaklaşık 4 senedir .Net programcısı olarak freelance ve ortak bir çok projede görev aldı. <p>Microsoft'un MCTS-MCPD ve MCT ünvanlarına sahip. <p>Kendince müzikle uğraşmayı seviyor. Ve bildiklerini paylaşmaktan hoşlanıyor.
Yorum Yaz

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekiyor!

Ellerine Sağlık :kirp:
teşekkürler
teşekkürler
teşekkürler ama bence biraz yüzeysel olmuş:agla:
Daha güzel bir anlatımınız varsa buyrun siz paylaşın herkes faydalansın..
:D TEŞEKKÜR EDERİM HER ŞEY İÇİN
Bilgiler için teşekkürler; Subnet Mask, Default Gateaway, Preferred DNS Server, Alternate DNS server adresleri ne işe yararlar acaba ?
eLLerine sagLik,güzeL bi caLisma, Ve güzeL bi payLasim oLmus. Tesekkür Ederim İyi caLismaLar...
:kirp:
cok guzel calısma yapmısınız ben yenı calısıcam için nerden bulucam programları dıye dusunuyorum benımle calısmak ıstersenız calısırım
cok guzel calısma yapmısınız ben yenı calısıcam için nerden bulucam programları dıye dusunuyorum benımle calısmak ıstersenız calısırım
öncelikle hepinize merhaba ben yeniyim ve öğrenmeye geldim. İş hayatına atılmak için bunları öğrenmem gerek. En son iki resim var onları anlamadım açıklayabilir misiniz? yani rakamlar war ve hangisi nedir yada ne olunca ne olur gibi bi anlatım olursa sevinirim emeğe saygı teşekkürler...
çok teşekkurler yanlız bı kac sorum olacaktı win2003 e aktarmak ıstıyorum sıtemı su an bu ip sabıtleme konusu sanırsam cmd-ipconfig yazıp ordakı degerlerımı gectık oraya yoksa kendımızmı atadık o ip adresını bıde eger bır hostum olursa sınırsız domaın acabılırmıyım bedavadan
https://ipadresim.name.tr adresinden ip adresinizi online olarak öğrenebilirsiniz.

Yukarı Git