Fotoğraf karesinden fırlayan objeler

Bu ilk dersimde sizlerinde sık sık rastlayabileceği fotoğraf kareleri ve ekrandan fırlayan nesnelerin nasıl yapılır konusunu işleyeceğim.

Sanalkurs.net'teki bu ilk dersimde basit bir konuyu ele almak istiyorum. Ekrandan veya bir fotoğraf karesinden fırlayan görsellere eminim bir yerlerde denk gelmişsinizdir. Sizlere aşağıda aklımda kalmış bir çalışmayı sunmak istiyorum.



Ben bu derste bir ekrandan değil, fotoğraf karesinden fırlamış bir nesne üzerinde anlatım yapmak istiyorum. Aynı yolu takip ederek dilediğiniz tarzda bu tür çalışmalar elde edebilirsiniz.

İlk olarak üzerinde çalışacağımız görseli hazırlayalım. Ben Google grafik vasıtasıyla bulduğum bir uçak üzerinde çalışma yapmak istiyorum. Bu görseli kaynak dosya içinde yüksek çözünürlükte bulabilirsiniz.

Görselimizi Photoshop ile açarak ilk adıma geçiyoruz. Yeni bir katman oluşturarak aşağıda görmüş olduğunuz gibi uçağın arka kısmını kapsayacak şekilde "Rectangular Marquee (M)" aracı vasıtasıyla dikdörtgen bir seçim alanı oluşturuyoruz.



Ardından seçime sağ tıklayarak "Stroke…" diyoruz. Açılan pencereden ayarlarımızı şu şekilde yaparak pencereleri onaylıyoruz.



Çalışmamız şu şekli alıyor.



Şimdi çerçevemize 3d görüntüsü verelim. Üst katman olan karemizi seçerek Edit > Transform > Perspective seçeneğine tıklıyoruz. Ardından dikdörtgenimizin sağ üst köşesini klavyemizin Shift tuşuna basılı olarak yukarı doğru genişletelim. Aşağıdaki görünümü elde ettiğinizde Enter ile seçimi onaylayın.



Şimdi sıra görselimizi dekupe etmeye geldi. Çok çeşitli yöntem ve eklentiler kullanılsa da ben Peen Tool (P) vasıtasıyla bu işlemi gerçekleştireceğim. Aracımızı seçerek uçağımızın burun kısmı ve fotoğraf çerçevesini aşağıdaki gibi kalem aracımızla çevreliyoruz.



Ardından Peen Tool ile çizim yaptığımız alana sağ tıklayarak "Make Selection" diyoruz, gelen pencereyi OK diyerek onaylıyoruz. Görselimizi ve çerçeveyi seçtik şimdi katman penceresinden uçak görselimizin bulunduğu katmanı seçerek aynı şekilde katmanın en altında yer alan Add Vector Mask butonuna tıklıyoruz.



Uçağımız pekte fırlamış gibi görünmüyor çünkü çerçeveler hala uçağın üzerinde. Hemen temizlik işlemlerine başlayalım. Çerçevemizin bulunduğu katman seçili olduğu halde tekrar katman panelindeki Add Vector Mask butonuna tıklıyoruz. Maske seçili olduğu halde görselimize zoom yaparak maskeleme işlemine geçelim.



Brush (B) aracı ile uçağımızın üzerinden geçen çerçeve çizgisini siyah renge boyararak bu alanı maskeleyelim. Aynı uygulamayı uçağımızın sol kanadı için de yapalım. Aşağıdaki sonuca ulaşmış oluyoruz.



TA2AWN - 73

  • Etiketler;
Yorum Yaz

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekiyor!

Eline sağlık
güzel çalışma ama anlatımda bir eksiklik var bence bu anlatımla bu resim olmuyor
çok güzel çalışma olmuş eline sağlık. son karedeki arkaplan kısmı anlatılmamış oyüzden zorlanmalar olabilir
cs4 türkçede stroke ne demek?
türkçe adobeye göre anlatsanız ve anlatımlarınız her işlem için madde madde olsa daha faydalı olur. Add Vector Mask butonunu bir türlü bulamadım.arka plan kaynak dosyada daha farklı görünüyor.bu güzel çalışma da yarım kaldı...
hocam anlatım bire bir uyguluyorum yalnız eksiklikler var olmuyor...

Yukarı Git