Float Tipi Değişkenler

Bu derste ondalık sayıların sıfırdan sonrasının gözükmemesi konusunu ele alalım.

Bu derste ondalık sayıların sıfırdan sonrasının gözükmemesi konusunu ele alalım.

C++'da ondalıklı sayıların bellekte tutulması için float tipi değişken tanımlanması gerekir. Ama değişken tanımlandığı halde sıfırdan sonrasını sonuçta göremeyiz.

2 sayının ortalamasını alan bir örnek ile açıklıyalım bunu


//Mert Can Arabacı



#include "stdafx.h"

#include "conio.h"



int _tmain(int argc, _TCHAR* argv[])

{

    int s1, s2;

    float s;

    printf("1. Sayi --> ");

    scanf("%d",&s1);

    printf("2. Sayi --> ");

    scanf("%d" ,&s2);

    s=(s1+s2)/2;

    printf("Sonuc= %f" ,s);

    getch();

}



s değişkenimiz float olarak tanımlanmış ama



11 ile 12 nin toplamı 23 eder ve 23'ün 2'ye bölümünde sonuç 11.5 olur ama programımız bunu 11 olarak verdi bunun sebebi


s=(s1+s2)/2;



İşlemi bu şekilde yapmamızdır eğer bunun yerine


s=float(s1+s2)/2;



şeklinde yaparsak sonucumuzu program 11.5 olarak bulacaktır.

  • Etiketler;
M3rtX M3rtX
Sanalkurs.net
Yorum Yaz

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekiyor!

Yukarı Git