Flash Araç Kutusu (Toolbox) Öğeleri ve İşlevleri

Her Flash kullanıcısının bilmesi gereken araçları (Tools) ve özelliklerini ayrı ayrı inceleyelim.

Tüm programlarda olduğu gibi Flash programının da çalışmalarımızda bize çok yardımcı olacak araçları var. Bu araçların özelliklerini bilirsek çalışmalarımızı hızlandırmış ve daha profosyonel sonuçlar elde etmiş oluruz. Şimdi her Flash kullanıcısının bilmesi gereken araçları (Tools) ve özelliklerini ayrı ayrı inceleyelim. Araç isimlerinin yanında parantez içindeki harfleri ise o araç için kısa yol olarak kullanabilirsiniz. Eğer Flash programını açtığınız halde Tools menüsü görünmüyorsa üst menüden aşağıdaki resimde de görüldüğü gibi Window > Tools menüsünü işaretleyiniz.






Tools

1. Selection tool (V) : Çalışma alanımızdaki şekilleri düzenlemek, yerini değiştirmek, değişiklikler yapmak vb. için kullanılır.

2. Subselection Tool (A) : Herhangi bir araçla oluşturduğumuz şekilleri ve şekillerin dış çizgilerini değiştirmek için kullanılır.

3. Free Transform Tool (Q) : Oluşturduğumuz şekillerin boyutlarını, duruşlarını vb. değiştirmek için kullanılır.

4. Gradient Transform Tool (F) : iki ya da daha çok renkli (geçişli renkler) şekiller oluşturduğumuzda renklerin yerlerini ayarlamak için kullanılır.

5. Line Tool (N) : Düz çizgiler çizmek için kullanılır.

6. Losso Tool (L) : Bu araçla özgürce çizim yaparak nesne üzerinde seçim oluşturabiliriz.

7. Pen Tool (Y) : Düzgün bir şekilde çizimyapmak ve tumuşak eğriler oluşturmak için kullanılır.

8. Text Tool (B) : Yazı yazmak için kullanılır.

9. Oval Tool (O) : Oval şekiller oluşturmak için kullanılır. Bu şekillerin iç dolgu ve dış çizgi renklerini colors bölümünden seçiyoruz.

10. Rectangle Tool (R) : Kare ve dikdörtgen şekiller oluşturmak için kullanılır. Bu şekillerin renklerini yine colors bölümünden seçiyoruz.

11. Pencil Tool (Y) : Kalem olarak kullanılır. İstediğimiz gibi şekil vb. çizebiliriz.

12. Brush Tool (B) : Fırça gibi kullanarak boyama ve çizim yapmamıza yardımcı olur.

13. Ink Bottle Tool (S) : Mürekkep etkisi ile boyama yapmamıza yardımcı olur.

14. Paint Bucket Tool (K) : Seçtiğimiz alanı seçtiğimiz renkle bu boya kovası yardımıyla doldurabiliriz.

15. Eyedropper Tool (I): Renk seçim aracıdır. İstediğimiz rengin üzerine bu aracı getirirsek o rengin color bölümünde seçildiğini görürüz.

16. Eraser Tool (E) : Silgi olarak istediğimiz gibi kullanabiliriz.




View

17. Hand Tool (H) : ekran boyutundan büyük olan şekilleri, yani ekranın dışına kayan bölgeleri görebilmek için kullanılır. Bu araçla ekranı tutup istediğimiz yönde gezdirebiliriz.

18. Zoom Tool (M, Z): ekrandaki şeklimizi yakınlaştırıp uzaklaştırmak için kullanırız. Zumlama yani.




Colors

19. Stroke Color: Oluşturduğumuz şekillerin dış çerçeve rengini belirlemek için kullanılır.

20. Fill Color: Oluşturduğumuz ya da oluşturacağımız şekillerin iç dolgu rengini belirlemek için kullanılır.

21. Black end White: Bu da şekillerimizin rengini siyah & beyaz yapar.

22. No Color: Seçimimize göre Fill color veya Stroce Color'a renk vermez. Renksiz bir uygulma için kullanılır. Mesela bir kare şekil çizeceksiniz ancak bu şeklin dış çerçevesi olmasın istiyorsanız stroce color aracını seçip buradan no color olarak ayarlamanız gerekecek.

23. Swap Colors: Seçtiğimiz şeklin iç dolgu ve dış çerçeve renklerinin yerini değiştirir. Yani dış çerçeve rengi iç dolgu rengi olur, iç dolgu rengi de dış çerçeve rengi olur.

24. Options: Tools bölümünden herhangi bir aracı seçtiğimizde options bölümünün değiştiğini göreceksiniz. Yani her seçtiğimiz aracın da kendi içinde özellikleri var. Bunları options bölümünden düzenleyeceğiz. Bu bölümün özelliklerini araçları kullanırken deneme yanılma yoluyla kolaylıkla öğrenebiliriz. Bu alanı ayrıntılı olarak anlatma ihtiyacı duymadım.
elimden geldiği kadar öz ve anlaşılır şekilde anlatmaya çalıştım. Faydalı olması dileğiyle... K. S.
  • Etiketler;
Kerim Sarıgül
1979'da Bulancak'ta (Giresun) dünyaya geldim. Eğitim Hayatım İlköğrenimini Küçükdere Köyünde, orta öğrenimini Bulancak'ta, lise öğrenimini ise Amasya İmam Hatip Lisesinde tamamladım. 2000 yılında Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi Türkoloji Bölümünü kazandım ve 2005 yılında bölüm üçüncüsü olarak mezun oldum. Mezuniyet sonrası Yüksek Lisansa başladım ve bu eğitimimi de 2008 yılında başarıyla tamamladım. Şu an Bişkek Sosyal Bilimler Üniversitesi Türkoloji Bölümünde "Bilgisayarlı Dilbilim" alanında doktora eğitimime devam etmekteyim. İş Hayatım 2005-2013 yılları arasında (8 yıl) Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi Yabancı Dilller Yüksek Okulunda Türkçe Okutmanı olarak, 2013-2015 yılları arasında Yunus Emre Enstitüsü Sınav Merkezinde Müdür Yardımcısı olarak görev yaptım. Şu an Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Merkezi Müdürü olarak görevime devam etmekteyim. *** Bilgisayarla tanışmam lise yıllarına dayanır. Bu tanışma sonucu oluşan arkadaşlığı hiç bitirmedim. Bilgisayar programları, programa dilleri ve içerik yönetim sistemleri konusunda araştırma ve çalışmalarım bulunmaktadır. Flash, Corel, PhotoShop, 3ds Max vb. programlar; asp, asp.net, C# programlama dilleri ve Açık Kaynak Kodlu Yazılımlar ile haşır neşir durumdayım. Ayrıca bir çok sitede Flash, Corel, Photoshop, Joomla, eğitimde ve dil öğretiminde teknoloji kullanımı konularında derslerim ve makalelerim yayınlanmaktadır. İyi derecede Rusça ve Kırgızca biliyorum. İngilizce ve Arapça öğrenmeye devam ediyorum. Evliyim ve 3 çocuk babasıyım.
Yorum Yaz

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekiyor!

teşekkürler yeni başlıyorum ,faydalı oldu
sayenizde sınavdan yüksek alacam tşk. :)

Yukarı Git