Eğitsel Oyun Hazırlama - AS 3.0

İşlem sayısının sonucu kadar yukarıdan düşen elmaları sepetle toplayan cicican, doğru topladığı düşündüğü elmaları sorgulayarak doğru veya yanlış geri bildirim alır. Gelin bu oyunun yapmaya çalışalım.

İşlem sayısının sonucu kadar yukarıdan düşen elmaları sepetle toplayan cicican, doğru topladığı düşündüğü elmaları sorgulayarak doğru veya yanlış geri bildirim alır. Gelin bu oyunun yapmaya çalışalım

Bölüm - (1/2) Değişkenleri Tanıma

Eğitsel Oyun - Cicican Elma Toplamaca

Oyunun giriş sahnesi öğrenciye oyunu tanıtır ve motivasyonu arttırıcı sözler ile oyun oynamaya teşvik eder.



Oyunun genel görüntüsü aşağıdaki gibidir. İlgi çekici renkler ile düşen elmaların bir karakter ile elindeki sepete düşmesini bekler. Topladığını düşününce sorgula butonuna basar ve geri bildirim alır. Her doğru yanıtında yukardaki çentik sayısı artar.



Oyunu bitirdiğinde ise bitirdiğine dahil mesajı oyuncuya gösterip oyunu bitiririz. Resimdeki "ana menüye dön" mesajı başka oyunlarınız varsa oraya yönlendirebilirsiniz. Benim yaptığım oyunda senaryoya bağlı olması için ödül olarak "isim:" resimli kağıdı veriyordu. Sizde istediğiniz bir ödül verebilirsiniz.



Şimdi oyunun kodlamasında kullanılacak değişkenlere geçelim. Oyunun resimlerine baktığımızda kafamızda belli değişkenler ve kontrol yapıları canlandığı dikkatimizi çekmiştir. Canlanmamışsa önemli değil şimdi göreceğiz. :)

Değişkenler ve Kontrol Yapıları :

1 - Timer sınıfından sureSay isimli bir nesne : Elmaların belli saniyede düşmesini sağlamak amacıyla kullanıyoruz.

2- Kütüphanemizde Elma diye kayıtlı bir movie clip : Kendi çizdiğimiz bir elma movie clip i "Elma" isminde linkage ediyoruz. Bu uygulama ile action script panelinde istediğimiz kadar elma oluşturup yok edebiliriz.

3- Elmalar isminde bir dizi : Oluşturduğumuz elmaları içinde tutan bir dizi oluşturuyoruz.

4- Bazı numaraları ve karakteri tutan değişkenler : Operatörleri, işlem sonuçlarını ve sayaçları tutan değişkenler oluşturuyoruz.



Resimde gördükleriniz soldan;

5- Çentiklerin bulunduğu centik_mc: Her doğru elma toplama sonucunda siyah çentikler sırasıyla renk değiştiriyor.



6- Cicican karakterinin elinde tuttuğu sepet_mc: Elmaları tutmaya yarayan sepetimiz cicican karakteri ile beraber hareket halindedir. cicicans_mc nin içinde sepet_mc olarak kayıtlıdır.

7- Ağaçlardan düşen elmalarımız için 2 numaralı maddeye tekrar göz atalım.

8- İşlemleri göstermeye yarayan sayi1_txt, sayi2_txt , karak_txt, sorgula_txt: İşlemlerin ilk sayısı için sayi1_txt e rastgele sayı aranıyor. Aynı şey sayi2_txt içinde geçerli. Sayıları küçük tutmaya çalıştık çünkü fazla elmayı beklemek öğrencileri sıkabilir. Hangi işlemin olacağını da karak_txt e rastgele olarak atanmasını sağlıyoruz. Sonucun doğru ya da yanlış olduğunu öğrenciye bildirmemiz içinde sorgula_txt e mesaj yazdırıyoruz.

9- Sepeti boşaltmamız için gereken sorgula_btn: Topladığımız elmaların işlemin sonucuyla doğru olup olmadığını bu butonla kontrol ediyoruz.

Oyunu oluşturmamız için gerekli değişkenler ve nesneler bunlar. Gerekli kontrol yapıları şimdi anlatmam bir anlam ifade etmeyecek ki zaten kafanızda oluşturmuşsunuzdur. Bölüm-1 in sonuna geldik. 2. bölümde videolu dersimizde görüşmek üzere..

  • Etiketler;
Yorum Yaz

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekiyor!

Burak :P cicican'ı meşhur yapıcam :D..
bu çalışmanın linkini tekrar gönderir misiniz? çalışmıyor link hata veriyor
2.link ölmüş ...
linklerin her ikisi de ölüüüüü
oda kaçış oyunları çok oynanmadığı için nasıl yapıldığı anlatılmıyor galiba. Ama ben hem hobi için hem de kendimi küçük bir gelir sağlamak için oda kaçış oyunları tasarlamak istiyorum ama flash bilgim pek yok. 4 5 odadan oluşan 10 yakın neslerin olduğu bir kaçış oyunu yapmak istiyorum. Video veya resimli oda kaçış oyunu yapıp sitede paylaşırsanız çok iyi olur. Yardıma İhtiyacım var. Oda oyunu yapabilen ücret istemeden yardımcı olacak arkaşlar lütfen benimle iletişime geçsin. altay0076@gmail.com
program dosyasını .flv olarak atabilme şansımız olsa keşke

Yukarı Git