C#'de Değişkenler ve Değerleri

C#'da değişkenler ve değerleri hakkında kısa bilgiler aktarmak istiyorum.

C#'da değişkenler ve değerleri hakkında kısa bilgiler aktarmak istiyorum.

C#da ön tanımlı 15 değişken bulunmaktadır. Bunlar teknik bakımdan incelendiğinde hepsi birbirinden farklıdır ve kullanış amaçları tamamen biz programcılara kalmıştır.

Şimdi bu ön tanımlı 15 değişkenden kısaca bahsedelim.

Değişkenler, Değer ve Referans Tipli olmak üzere 2'ye ayrılırlar.

1. Değer Tipli Değişkenler

[*] Byte (1 byte)
[*] sByte(1byte)
[*] Short (2 byte)
[*] uShort(2 byte)
[*] int(4 byte)
[*] uint(4 byte)
[*] long(8 byte)
[*] ulong(8 byte)
[*] char(2 byte)
[*] bool(1 bit)
[*] float(32 bit)
[*] decimal(64 bit)
[*] double(128 bit)

2. Referasn Tipli Değişkenler

[*] String
[*] Object

Not: İlerleyen derslerde değişkenleri n tanımlı, yani sınırlı sayıda tanımlamayı da ögreneceğiz.

Değişkenler bilgi saklamak için kullanırlar. Bu yüzden boyut ve kullanış bakımından bir birinden farklıdırlar.

Dikkat ettiyseniz bazı değişkenlerin başlarında S ve U işaretleri vardır. Bunlar Signed ve Unsigned anlamlarına gelir. Yani, sByte (0-255) arasında karakter alabilir, bu -128,+128 'e gidebilir, S işaretli olan değişkenler - (eksi) değer alabilir.

(0-255) karakter alabilir değil, yani 0 ile 255 sayı alabilir. Toplamda 256 tane sayı alır demek. Değişkene sadece 0 ile 255 arasında bir değer verilir. 257 byte tipindeki bir değişkene tanımlanamaz. Byte tipli değişkenler insanların yaşlarını tutmak için idealdir ya da sayı değeri 0-255 arasını geçmeyen rakamlarda kullanılabilir. Neden yaş örneğini verdim? Çünkü, 256 yaşına kadar yaşayan kimse yoktur heralde.

Char değişkeni: Klavyeden girilen her türlü karakter için tanımlanabilir.

Bool Değişkeni: True veya False değeri gönderen değişkendir. Mesela bir personel maaş aldı mı, almadı mı, şeklinde sorgu yapmak isterseniz kullabilirsiniz. Önemli bilgi isterseniz bunu int ile de yapabilirsiniz, ama ram'de 7 byte çöp bilgi tutarsınız ki, bu da bir programı yavaşlatmaya yeter.

Float decimal ve double değişkenleri: Ondalıklı sayılar için kullanılan değişkenlerdir. Genellikle maaş hesaplama fiyat bilgilerinde kullanmak idealir.

Not: Decimal, Float , Double Char ve Bool tipi değişkenlerinin dışındaki değişkenler tam sayı tipindeki değişkenlerdir.

NOT: Değer Tipli değişkenler Ram'in Stack bölgesinde tutulur. Referans Tipli Değişkenler ise Ram'in Heap Bölgesinde tutulur. Bu bölgeleri kafanızı karıstırmamak adına anlatmayacağım. Sadece ek bilgi olarak Ram'in 3 bölgesi vardır: Stack, Heap ve Statik. Bunları bilmeniz yeterli.

Bir dahaki derste görüşmek dileğiyle...

  • Etiketler;
Yorum Yaz

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekiyor!

Teşekkürler.

Yukarı Git