AS 3.0 ile Yerçekimi Animasyonu

ActionScript 3.0 ile yerçekimi animasyonu yapımını görelim.

ActionScript 3.0 ile yerçekimi animasyonu yapımını görelim.

Yerçekimini animasyonumuzda nasıl oluşturabiliriz? Bunu yapabilmek için öncelikle nesnenin hareketi için hız ve ivme gibi değerlere ihtiyacımız olacak. Hız değerimiz sabit iken, ivme değeri ile topun hareketini yavaşlatacağız. Bu değerleri belirledikten sonra bir de nesnenin çarpıp geri döneceği bir noktaya yani taban noktasına ihtiyacımız olacak. Vermiş olduğumuz ivme değeri sayesinde nesne taban noktasına çarptıktan sonra hareketini tersine çevirerek yukarı doğru çıkacaktır.




//hiz isimli bir değişken tanımlıyoruz

var hiz:Number = 10;

//ivme isimli bir değişken tanımlıyoruz

var ivme:Number = 4;

//nesnenin zıplamasını istediğimiz noktayı belirliyoruz

var taban:Number = 355;

//hiz değerini tersne çevirmek için bir değişken tanımlıyoruz

var hizlanma:Number = -1;



//sahneye olay dinleyicvi ekliyoruz, 

//Enter Frame olayı ile fonksiyonun sürekli tetiklenmesini sağlıyoruz

addEventListener(Event.ENTER_FRAME, topHareketi);

function topHareketi(e:Event) {

        //hiz değerimizi ivme değerimiz kadar arttırarak

        //nesnenin hareket etmesini sağlıyoruz

    hiz += ivme;

        //nesnemizin y konumunu hiz değişkeninin değeri kadar arttırıyoruz

    top_mc.y += hiz;

    trace(hiz)

        // eğer nesnenin y konumu belirlediğimiz taban ölçüsüne gelirse

       //hiz değişkeninin değerini tersine çeviriyoruz.

    if (top_mc.y + top_mc.height >= taban) {

        top_mc.y = taban - top_mc.height;

        hiz *= hizlanma;

        //trace(hiz)

        if(hiz>=-0){

                       //hiz değişkeninin değeri 0'a eşit ya da küçükse sahneye 

                       //olay dinleyiciyi kaldırıyoruz.

            removeEventListener(Event.ENTER_FRAME, topHareketi);

            }

    }

}

  • Etiketler;
Yorum Yaz

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekiyor!

hocam videolu anlatabilirsmisiniz flash ta yeniyimde ha bu arada c3 kullanıyorum bi sakıncası varı acaba bunu yapabilirmiyim teşekkür ederim

Yukarı Git