ActionScript'te Olay Yönetimi

Bu dersimizde ActionScript'te olay yönetimini anlatacağım.

Bu dersimizde ActionScript'te olay yönetimini anlatacağım.

ActionScript'i iyi kullanmak istiyorsanız Event (Olay) sınıfını iyi kullanmalısınız. Zaten Script dillerinin en büyük avantajı olay sayılarının çok fazla olmasıdır. Bir uygulama geliştiriyorsanız olayın kim tarafından gerçekleştirdiğini iyi bilmeniz gerekmektedir, ki zaten tüm programa dillerinin en önemli konusu da budur. Aralarında küçük farklar haricinde hemen hemen tüm programa dilleri mantık olarak birbirine benzemektedir. Örneğin, Flash'ta bir butona tıklama olayı, olay yönetimine en güzel örnektir.

Hemen bir örnekle konumuzu pekiştirelim:

Btn isimli bir movie klibimiz var ve ona tıklanınca trace komutuyla Out panelinden "Butona tıkladınız" sonucunu almak istiyoruz. Bunun için aşağıdaki kodu action paneline yazar ve Flash içerisine bir buton oluşturursanız sonucu alırsınız.


btn.addEventListener (MouseEvent.Click, ButonClick) ; 



function butonClick (evt:MouseEvent):void

{



trace ("Butona tıkladınız");



}





Yukarıdaki kodun ne anlama geldiğini yazmak gerekirse:

btn isimli butona olay dinleyici (addEventListener) ekliyorum. Buradaki genel amaç "Mouse" Btn butonunun üzerine geldiğinde olay dinleyici "addEventListener" MouseEvent'e görev verecek ve btn butona basıldıgı anda MouseEvent metodunun "Click" sınıfı çalışacak ve ButonClick fonksiyonu tetiklenecektir. (ButonClick bizim yazdığımız bir isimdir, herhangi bir isim olabilir, fark etmez )

Bu click olayı gercekleştikten sonra btn isimli butonun hangi fonksiyonu gerçekleştirecegini belirtmemiz gerekiyor. Kısacası buton tıklandıgında bize ne cevap verecek, bunu belirtmemiz gerekiyor. O yüzden hemen fonksiyon yazıyoruz "butonClick" olayına bağlantı kuruyoruz. İsim degişkene MouseEvent'i bağlıyoruz (yine bizim verdiğimiz bir isimdir). Fonksiyon herhangi bir sayı döndürmeyeceginden "void" ekliyoruz. Bundan sonra kartezyenler arasından trace komutuyla sonucu output paneline yazdırıyoruz.

Bu kadar basit. Yeni başlayan arkadaşlara umarım yararlı olmuştur.

İyi çalışmalar.
  • Etiketler;
Yorum Yaz

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekiyor!

Yukarı Git