3Ds Max bilya çizimi

3Ds Max bilya çizimi (boolean , spacing tool komutları) nasıl oluyor, bu derste ona bir göz atalım.

3Ds Max bilya çizimi (boolean , spacing tool komutları) nasıl oluyor, bu derste ona bir göz atalım.




1- Front görünümünde iken create > geometry > standard primatives > cylinder seçeneği seçilerek Radius:75-Height:20 değerleri girilir. (Çizim yaptıktan sonra fareyle herhangi bir yere tıklamadan değerleri girmemiz gerekiyor. Bu şekilde yapamadıysak cylinder ı seçip modify sekmesine tıklayarak da değerleri değiştirebiliriz)




2- Move komutu seçilir ve klavyeden shift tuşuna basıp çıkan oklardan taşıma yapmak istediğiniz yöne sürüklerseniz şeklimizin bir kopyasını almış oluruz. Gelen copy penceresinde copy seçeneğini seçip ok i tıklıyoruz.



3- Kopyalanan şekli seçiyoruz ilk cylinder şekliyle karışmasın diye rengini değiştirdim isterseniz sizde değiştirebilirsizin. Modiyfy sekmesini seçip radius: 70, height:30 ayarlıyoruz. Move tuşuna basıp şekildeki gibi hizalıyoruz. (shift tuşuna basmıyoruz. Shift kopyalamak için kullanılır)



4- şimdi boolean komutunu uygulayacağız. Burada amaç büyük silindirden küçük silindiri çıkarmak (subtract işlemi). Büyük şekli seçelim daha sonra Create > geometry > compound object > boolean seçeneklerini seçiyoruz. Parametreler bölümünde A: cylinder01 yazmakta bu seçili olan büyük objemiz. Şimdi bizden B objesini istiyor yani küçük objemizi. Üst tarafta bulunan Pick object B butonu seçip ufak objemizi seçiyoruz.



Şeklimizin aşağıdaki gibi olması gerekiyor.



Aynı işlemleri tekrar yapıyoruz. Büyük cylinder için radius: 50 ? height : 20, küçük için radius:45 ?height:30 . boolean işleminden sonra şeklimiz aşağıdaki gibi olmalı. (move komutunu kullanarak taşıma yapabilirsiniz)



Front görünümde iken create/ geometry/standart primatives/sphere komutu aktif hale getirilir radius:10 olarak yarlanır.aşağıda farklı görüntülerde ki görüntüsü görünmekte. Move komutuyla x.y.z yönlerinde taşıma yaparak aşağıdaki görüntüyü oluşturabilirsiniz.



Şimdi oluşturduğum sphere 360 derece döndürerek kopyalamamız gerekiyor. Bunu tek tek kopyalayarak yapmak uzun zaman alabilir hem de mesafeler eşit olmayabilir. Bunu yapmak için Spacing Tool komutunu kullanacağız. Öncelikle bir yol çizeceğiz ki bu yol üzerine kopyalama yapsın. Creare/shapes/circle komutunu alıp front göeünümde aşağıdaki gibi bir daire çizelim.



Yukarıdaki resimde çizdiğimiz daire seçili durumda boş bir yere tıklayıp seçimi iptal edelim ve işlemi yapalım. Tools menüsü/spacing tool (shift + ı) seçelim.



Pick points: bu butona tıklayalım ve kopyalanacak objeyi seçelim.
Pick Path: bu vutona tıklayarak kopyalanma yolunu belirleyelim. Circle ı seçelim.
Count: kopyalanacak obje sayısı:
Follow: birbirini takip etsin anlamında işaretlememiz gerekiyor.
Type of object: tipi de copy olarak belirleyip apply sonra Cansel deyip kapatıyoruz.



Şimdi ilk objeyi ve circle ı silip şeklimize bakıyoruz. Benim şeklimde left ve top görünümlerinde kayma var onları düzeltmem gerekiyor.



Top görünümünde iken sphere'ları seçiyorum.



Move komutunu kullnarak x,y,z düzlemlerinde taşıyorum





Bir de kaplama yapalım. Metarial editor ü açıyorum klavyeden M harfi. Diffuse seçeneğini tıklıyorum..



Gelen listeden bitmapı seçiyorum:



Bu seçenek bilgisayarda bulunan herhangi bir resmi doku yapmama izin verecek. İstediğimi seçiyorum. 3d max programı kurulurken kendi metariallerinide kurar. Oradan seçip yaptım. Sizde 3dmax adlı klasörü bulup içinden map klasörü onun içinden metal klasörünü seçerseniz uygun bir resim bulabilirsiniz. Resmi seçip ok diyoruz.



Seçtiğimiz resim slot a yerleşti. (dairelerin her birine slot deniyor) çizdiğimiz şeklin hepsini seçiyoruz. Assing metarial to selection butonuna tıklayoruz ve seçtiğimiz meterial bilyamıza eklendi. Bütün şekil gri bir renge döner genelde.



Quick render butonuna tıklıyoruz. Ve şeklimiz oluşuyor.

Dilerseniz modify list sekmesinden mapscaler komutunu seçip kaplama resmini ölçeklendirebilirsiniz. En iyi sonucu elde etmek için denemeler yapabilirsiniz. Ancak ilk 100 scale değeriyle başlamanızı öneririm.

Not: şeklimiz bitti ancak tam daire olmadı diyebilirsiniz. Bunun olması için ilk çizdiğimiz cylinder komutunda ki segmentler değerlerini arttırırsanız şeklimizin daha yuvarlak olduğunu görürsünüz..



Kolay gelsin

  • Etiketler;
Beyhan Bayhan
Hakkında bilgi en kısa sürede eklenecektir.
Yorum Yaz

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekiyor!

güzel çalışma
hocam tşk ederim sayende 3 ds max te ilk çalışmamı yaptım hemde sağlıklı ve kendiminde beğendiği bi şekilde. çok ii anlatmışsın tşk ettim tekrar
sagolasin be kardes
Çok güzel bir çalışma :))
bir şeyi anlayamadım. neden silindir çizip bu silindire boolean uyguladığını anlayamadım. direk "tube" ile aynı sonuç elde edilebilinirdi. arkadaşlar "boolean" işlemini öğrensinler diye yapılmış olabilir mi?
yapılan çalışmalar temelde detay istemeyen çalışmalardır.Her çalışmada mutlaka bir konu üzerinde durulmaya çalışılmaktadır. halitgözütok'un dediği gibi boolean ve ME konuları anlatılmaya çalışılmıştır.

Yukarı Git