3D Max Ekran Görünümünü Anlamak

Bu yazıda ekranda görünen kısımları kısaca bir ele alalım.

Bu yazıda ekranda görünen kısımları kısaca bir ele alalım.

3D Max bilindiği üzere 3 boyutlu modelleme ve animasyon programıdır. Ve 3 boyutlu tasarımlar yapılırken çizilecek objenin görünüşlerinden yararlanılır. Ve bu tasarımlar bu görünüşlerden yararlanılarak ortaya çıkar.

Bu sebeple max programı ekran görüntüsü 4 görünüşten oluşur;
- Front,
- Top,
- Left,
- Perspective.

Bunlar Max programının standart ayarlarıyla gelen ekran görüntüleridir. Biz istersek farklı görünüşlere geçebiliriz; Right, Bottom, Back,User.

Bu görünüşler kullanıcının isteğiyle geçebileceği ekran görünüşleridir.

Front: Şeklin ön görünüşü (F)
Top: Şeklin üstten görünüşü (T)
Left: Şeklin soldan görünüşü (L)
Perspective: Şeklin x,y,z koordinatlarındaki yani 3 boyutlu görünüşü (P)
Right: Şeklin sağdan görünüşü
Bottom: Şeklin alttan görünüşü (B)
Back: Şeklin arkadan görünüşü
User: Şeklin kullanıcı tarafından ayarlanılan açıyla görünüşü (U)

Not 1: Klavyeden açıklamaların yanındaki harflere basılırsa görünüşler arasında rahatlıkla geçiş yapılabilir.

Not 2: Ekranın 4 e ayrılmasından hoşnut değilseniz kendinize göre ayarlamak istiyorsanız; Costomize> Viewport Configuration seçeneğine tıklayın. Gelen pencere sekmesinden Layout'u seçin ve istediğiniz ekran görüntüsüne geçin.

Kolay gelsin.

  • Etiketler;
Beyhan Bayhan
Hakkında bilgi en kısa sürede eklenecektir.
Yorum Yaz

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekiyor!

Yukarı Git